Ікона Трійця
Згадайте, наприклад, святков сюжети будь-якого давньоруського коностасу. Л., 1971, с. 287-293). Та головн засоби все ж композицйн.
Коло, який утворюють Ангели, символзу вчну природу Божественного. Чтобы легче можно было понять символическую природу священных изображений, хотелось бы привести главу из книги св.
Дерево – не стльки дуб Маврйський, скльки дерево життя, дерево вчност. кона явля собою дошку вертикального формату. Так, Рубльов простий, як автор першо храмово кони коностасу Троцького.
- Три обличчя Господа: тлумачення образв Свято Трйц
- Православная иконография Троицы
- Свята кона Трйця: значення для православних
- Икона святая троица значение в чем помогает
- кона Свята Трйця на зстаренй дошц
- Свята кона трйця: значення для православних
Зявилася низка ознак, що мали допомогти глядачев впзнати його в одному з персонажв Трйц. Аминь.
Те, чого так не вистача в житт, можна почерпнути з кони, молячись або просто споглядаючи мудрсть. Складки одягу не прямовисн, чи площинно-лнйн, а обмн, з ясним гребенем, та затненим дном. До дослдження В. А. Плугна вважалося, що ван Грозний вклав лише оклад на кону.
- Значення для стинно вруючо людини
- Новости Одессы и Одесской области
- Святая Икона Троица: значение для православных
- В чем помогают и как защищают иконы Святой Троицы
- конографяОбсужденияПросмотр темы3
- Значення для стинно вруючу людину
- Вдео: Свята трйця :: Богословя кони (Андрй Рубльов, список, копя)
Як все просто ясно. Композицйним центром кони чаша. Явлению трех ангелов Аврааму придавалось разное толкование. У результат в 1931 роц реставратором Кирикова був зрзаний заважа сходженню дощок виступаючий кнець середньо шпонки, вже в 1932 роц, так як протягом всього року в обговоренн не було досягнуто някого одностайност, було виршено змцнити вдстаючий левкас з барвистим шаром з лицьового боку за допомогою глютеном (це воско-смоляна мастика) також заповнити трщину з обороту мастичних складом, який повинен послужити захистом бчних сторн розйшлися дощок вд атмосферних впливв, але при цьому не змг би його скрпити.
У фзичному варант таким рдний дм, а в духовному – вра. Звернть увагу на лвого ангела. Найкраще помстити в схдному («червоному») кутку, навпроти вхдних дверей. Верхние доски подножий ипрестола — светло-желтые (верх престола перечищен). Зявилася низка ознак, що мали допомогти глядачев впзнати його в одному з персонажв Трйц.
Голова в оточенн нмбу. Навколо голови – восьмикутний нмб, який вписаний у круглий нмб. Тело Распятого прикрыто крыльями, лицо— юношеское (безбородое).
Та як вдзнача у свой стат, присвяченй особливостям укранського конопису, дослдник М. Кристопчук, тогочасне укранське конописне малярство усе ж не пшло цлком за натурою, а тльки наблизилося до не, залишиючи соб церковний, а не свтський характер, повагу мру. Таким чином, гпотеза В. А. Плугна виявилася неспроможною. кона доповню письмов джерела, що словесними виразами стинно ври. Андрея Рублева, отмеченный Стоглавым собором, не погиб, не забылся, но все более становится общим достоянием, общей радостью. Вохрение жидкой плавью, золотистой охрой сподрумянкой, по светло-оливковому санкирю. Ножны меча в руках у юноши в красных доспехах5.
За його спиною – зображення дуба (дерево життя, що було у раю хресне дерево). Воно прославля тростсть Святого союзу, безперервнсть його снування. Белильные движки-«оживки» мелкие, немногочисленные, нанесенные короткими штрихами.
6). Вага кони 27, 3 кг. Подбне зображення у данй кон характерною рисою укранського бароко.
9). Саме це тамниче нараду зветься предвчним радою. Крм того, вона нагаду, що будь-яка людина несе в соб частинку Господньо тамниц – а значить, до нього необхдно ставитися з любов39ю та повагою.
У 1987 роц В. А. Плугн була висунута гпотеза про те, що Трйця Рубльова зявилася в Троце-Сергвому монастир тльки в XVI столтт (друга половина 1550-х – 1560-т роки) як вклад царя вана IV Грозного (Плугн 1987 Плугн 2001, с. 233-246, 251-279). Раскрыта по инициативе И. С. Остроухова, члена имп. Проте, серед конографчних схем тема Старозавтна Трйця (Гостиннсть Авраама) у цй книз висвтлена найменш повно, поступаючись мсцем Новозавтнй Трйц. М., 1962, с. 10), як виразно свдчать, що кона не внеском вана Грозного, а тльки прикрашена царем (Клосс 1998, с. 83). И символы евангелистов также не являются самостоятельной иконой: орел, держащий Евангелие, не может явиться иконой евангелиста Иоанна, но лишь его символ.
Верующие же православные в этот день предпочитают провести в молитве. Але не тльки зв39язок з Словом Божим несе свтов це намальоване послання. 2). 1106–1107гг., вып. 3-й и9-й Православного палестинского сборника, Спб., 1885, стр. 14–18).
Сама конографя ма подвйний характер: нколи ангели зображаються на одному рвн (так звана зокефаля – 5-7 ст. ), а деколи – середнй ангел зображений вище за нших (трикутна схема – 12-16 ст. ). Можна мати один образ, а можна цлий коностас. Самая известная икона «Святая Троица» написана Рублевым. По перше, вона далека вд аскетизму та мнмалзму. П. Жолтовський у робот Укранський живопис XV-V ст.
Адже це був «деальний пейзаж», фон, на якому розгорталося дйство старозавтне, вангельське, так вс подальшо людсько стор. Таким образом, Троица могла быть написана между 1422 и1427гг.
Но не только связь со Словом Божьим несет миру это нарисованное послание. Вместе стем по средневековым представлениям стол этот является «Гробом Господним» — евхаристическим престолом, послужившим образцом для церковных алтарных престолов. Це здебльшого прац Д. Степовика, В. Овсйчука, П. Жолтовського, М. Кристопчука, Т. Паньок та нших авторв. Ця традиця символзу нову надю, що зйшла на людей з Святим Духом. 17 листопада 2008 вдбулося ще одне розширене реставрацйне нараду в Державнй Третьяковськй галере, псля якого 19 вересня 2008 старший науковий спвробтник Третьяковсько галере Левон Нерсесян повдомив у свому блоз про прохання патрарха Алекся II надати Трйцю Троце-Сергвсько лаври на три дн для участ в церковному свят влтку 2009 року. 4).
Тут зображено момент з старозавтно стор, коли до Авраама прийшли три ангели. Она может быть почитаема только как икона символическая. В кон, що дослджуться, – це нмб Христа, який видлено лтерами альфа омега (початок кнець, що зявилися з V ст. ), на правому плеч середнього янгола можна побачити клав, а ще, крм того, Христос ма узвичану символку кольору одягу.
Еле уловимый голубой отблеск лежит на вышке портика. Значно змнено типи обличч персонажв, що набули портретност, та ндивдуалзац. по кн: Е. Н. Трубецкой, Умозрение вкрасках, М., 1916, стр. 12). Икона была не вполне дочищена, на ней оставались записи начала XVIIвека, ккоторым прибавились доделки Гурьянова.
Лик обрамлений сдою, досить довгою та дещо роздвонною бородою У руках вн трима сувй. Это благовестие, влекущее всех к источнику неиссякаемой жизни. Мы знаем, что есть Бог Отец, Бог Сын и Бог Дух Святой. Современники видели вэтом изображении не только икону.
Облачение второго ангела соответствует тому, в каком обычно изображается Спаситель. Христос також з царською короною, хрещатим нмбом. Даже богоборческая власть не подняла руку на это великолепное произведение искусства. Ця композиця багато в чому близька до щасливо вцлло в бурях столть знаменито кони.
Трйц (тобто, благодать безпосереднього богосплкування) – заповтна мета чернечо аскези, духовного сходження взантйських росйських подвижникв. Але не тльки звязок з Словом Божим несе свтов це намальоване послання.
По толкованию святых отцов, это и был Бог, а может быть, Андрей Рублев использовал лишь образ. жертовний образ дару надю кожному, хто дасть соб працю задуматися над глибиною змсту. Значение и символичность ее заключена в демонстрации триипостасного единства Господа.
Первое поклонихомся святой великой церкви Софии. Не дарма прийнято вшати навпроти вхдних дверей. Даже те ангелы, которые являлись людям, они всегда являлись в образе человека.
Это изображение – отражение описанных в Писании событий. Прийнято вшати кону навпроти вхдних дверей, оскльки вона буде захищати будинок вд рзного негативу. як виразн образи його ангелв. В свете Боговоплощения и только в нем, становится возможным и изображение Бога Отца.
У популярних виданнях дос розповдають легенду про те, як гумен Никон, учень Сергя, «наказав» Андрю Рубльову написати цю кону для Троцького собору Троце-Сергва монастиря. Как считается, наивысшей степени раскрытия духовной сути Пресвятой Троицы достиг преподобный Андрей Рублёв в своей иконе «Живоначальной Троицы». Руки середнього лвого ангелв благословляють чашу.
Тем не менее иконы Святой Троицы прославились и другими чудотворениями, одно из которых граничит с именем русского царя Иоанна Грозного. Андрй Рубльов теж вддав данину наслдуванню взантйським зразкам. Але якщо не «пднмати планку» так високо, то ми побачимо перед собою кону, написану досить вмлою рукою, головне, згрту щирим почуттям, теплою молитвою до людини, що вдкрила людям, те велике, чого вони до нього не знали, — значення в х житт Трйц.
Фгури ангелв розташован так, що лн хнх постатей утворюють як би замкнуте коло. 7). да будет воля Твоя. Головною постаттю в композиц кони Гостиннсь Авраама фгура середнього янгола, тобто постать Христа. Поширення зображення Бога – Отця – 16-17 ст.
У кожнй сцен под вдбуваються на тл одного або двох елементв такого пейзажу. Сидя посредине, он обернулся клевому ангелу, нагнув голову кплечу. кона допомага побачити необхдний бажаний промнь над. Саме це тамниче нараду зветься предвчним радою.
Подбний елемент не стереотипним, а отож, несе знакову функцю. 1). Зставлення тексту та зображення ма також естетичну функцю, вдповдаючи одночасно уявленню про свт як книгу.
Вн сумлнно скопював найновшу для його часу взантйську конографчну схему, дещо змнивши. Та же отеческая начальственность сказывается и во всем его облике. Найперше цей образ зустрчаться в есхатологчнй тематиц. Чорний символзу у кон максимальну далексть вд Бога, як Джерела свтла. Обрамлення напису, як новий елемент композиц кони, виокремлю нший, значно бльш важливий елемент – напис, який, як словесне вираження духовно сут зображення, ма тепер, подбно до рами кони, власну раму, тож вигляда подбно до кони в кон. В1420г. А ось як оспвував Творця св.
кона Трйця мстить сюжет, описаний на сторнках книги Буття, вдомий як Аврамова гостиннсть. На рубеж XIX-XX столть росйська конопис як мистецтво була вдкрита представниками втчизняно культури, як виявили, що за якстю цей мистецький напрям не поступаться кращим свтовим течям. Святой Иоанн Дамаскин далее приводит примеры таких символических и образных определений: Итак, очи Божии и вежды и зрение да поймем как силу Его созерцательную, с одной стороны и с другой – как знание Его, от которого ничего не скроется. Два других ангела склонены главами и обращены взором к первому в глубоком внимании, как бы ведя беседу.
Икону передал в дар храму в 1986 году брат погибшего в автокатастрофе мужчины. Волосся роздлене по-середин, як у Христа, пада на плеч. Е. Грабар, А. Оскльки звернення глядача та його далог ма вдбуватися саме з Трйцею, Авраама на даннй кон зображено у профль, як другорядну постать (хоча подбна конографя характерна, здебльшого, для негативних персонажв), що одразу пдсилю позицю та значення само Трйц у вплив на глядача (л.
оанникй: «Сподвання мо – Отець, пристановище мо – Син, захист мй – Дух Святий: Тройце Свята, слава Тоб. ». жертовний образ дару надю всякому, хто дасть соб працю задуматися над глибиною змсту. Таким образом, лик будет играть роль защитника. В первом случае ангелы подчёркнуто равны, а композиция предельно статична, во втором один из ангелов (обычно центральный) так или иначе выделен, его нимб может содержать в себе крест, а сам ангел подписывается сокращением С ХС (атрибуты Христа). Таким чином, саме особлива духовна орнтаця православя XIV столття (продолжавшая древн традиц християнсько аскези) пдготувала зробила можливою появу Трйц Андря Рубльова. Папоротки крыльев также голубые. Рзн вдтнки червоного використовуються автором для урзномантнення та збагачення кольорово будови зображення (л.
Его правая рук с символическим перстосложением опущена на престол. постас Пресвято Трйц зображен в тому порядку, як вони згадуються у Символ вр. Причем свидетельствовать на разных языках. Обднуючи ангелв круговим звязком, поза яким вони не можуть перебувати, майстер показу Трйцю як Одиницю, тобто як диносущну нероздльну. кона «Трйця» знайдеться в житло будь-якогоправославного. Як вдзнача чимало дослдникв, Слобожаншина була свордною ланкою мж Сходом Заходом, тому мистецтво хоча й наслдувало певн взантйськ традиц, але завжди вдчувало помтний вплив захдного конопису.
Глядач вбира справжню природу цього символу, долучаючись до глибоких цнностей, зображеним на кон. Именно это таинственное совещание и зовется предвечным советом. Будь-яке сво ршення вн виносить на суд Свято Трйц, мовчки приймаючи рада спокйних Ликов.
У чому ж саме розбгаться Харквська кона з канончними зображеннями. Икона Троица содержит сюжет, описанный на страницах книги Бытие известный как Аврамово гостеприимство. вкрай мало, потрбн додатков дослдження памяток та систематизаця матералу. — Говорят, что нельзя изображать Бога Отца, — продолжает тему протоиерей Роман Викнянский (храм Владимирской иконы Божьей Матери), — но каждый человек изображен по образу и по подобию Божию.
П. Жолтовський у робот Укранський живопис XV-ЧV ст. 4). Червоний трикутний дах палат ма той же колр, що барви у одяз крайнх янголв.
Константинопольська конографя там ледь почала пддаватися переосмисленню. У 1918 роц пд кервництвом графа Юря Олсуфьева починаться нова реставраця кони. У Трйц мотив кола увесь час вдчуваться як лейтмотив ус композиц. Поза та погляд Авраама, спрямован до фгур трьох янголв, повертають до них глядача, не дозволяючи надовго втримати увагу на цьому персонаж.
кона «Трйця» знайдеться в житло будь-якого православного. Квти в катакомбному живопис символзували хвилиннсть людського життя. Пдписи на нмб, над головою Середнього янгола (Христа) на данй кон нагадуванням глядачу про виняткове значення слова у створенн свту, а рама тут урвню слово та зображення з точки зору сакрального значення (л. днсть трьох постасей Св. кона доповню письмов джерела, що словесними виразами стинно ври.
В физическом варианте таковым является родной дом, а в духовном – вера. Не дарма прийнято вшати навпроти вхдних дверей. 2). В празднике Пятидесятницы – сошествии Святого Духа – открывается полнота Боговоплощения. В сусов Христ ц протилежн свти зднуються, як сполучен в ньому дв природи. Плугн вважа, що цар пожертвував монастирю, де його хрестили, кону Рубльова (якому вона тод ще не приписувалася), написану для якогось ншого мсця, де вона перебувала попередн 150 рокв.
На иконе же, написанной Андреем Рублевым изображены только три Ангела. Його наявнсть завдячу естетиц бароко, з любовю до пишних прикрас, не менш нж належнсть твору до територ Украни, де нацональне мистецтво вишивки (переважно рослинним орнаментом) та багатство природи наклало свй вдбиток на естетичне осмислення кони. Но Господь обещал им послать «иного Утешителя», Который наставит их «на всякую истину».
Максимальне наближення до стану XV столття стало можливим тльки псля реставрац 1918 року. 1 Дату написания Троицы относили к1408г., к1409–1422гг., ко времени до 1425г. 3 Как известно, на иконах клав является атрибутом одежды Христа. Де вшати в будинку кону «Свята Трйця». Значення символчнсть укладена вдемонстрац трипостасного дност Господа. Титова) говорится, что Троица была заказана Андрею Рублеву игуменом Никоном «в похвалу отцу своему Сергию Радонежскому».
Ветхозаветная «Святая Троица» изображается в виде трех ангелов, сидящих под деревом. Трйц, в кон Рубльова ста коло – саме вн покладений в основу композиц. Позже реальные события изображенные на иконе, начали наделяться символическим смыслом. Дослдники пишуть про розчищення та реставрац Гурянова, яку пзнше довелося лквдувати: Власне, реставрацю в сучасному науковому розумння цього слова можна назвати (але й тут не без деяких застережень) лише розкриття памятника, проведене в 1918 роц вс попередн роботи над Трйцею, по сут, були лише поновлених, не виключаючи й реставрац, що мала мсце у 1904-1905 роках пд кервництвом В. П. Гурянова. Це зображення – вдображення описаних в Писанн подй.
Гиматий центрального ангела глубокого, насыщенного голубого тона. Найвдомша кона "свята Трйця" написана Рубльовим. Таким образом, посредине представлен Христос (Бог Сын), слева — Бог Отец, асправа Бог Дух Святой. Дух у вигляд голуба.
Нжки столу також мають значну деформацю в кут погляду (л. Засуджувалося ж «самомисл», дозвл на яке отримували лише «заморськ» та найшанованш майстри. На цю думку наводить вмст чаш на стол. И в день Пятидесятницы Дух Святой сошел на апостолов. Те, чого так не вистача в житт, можна почерпнути з кони, молячись або просто споглядаючи мудрсть. Образ человеческим и образ ангельский взят для изображения Святой Троицы не потому, что в самой божественной природе есть нечто подобное, но потому, что такой образ (из того, что доступно воображению) указан нам в самом явлении трех ангелов Аврааму.
З великою точнстю та спостережливстю М. Алпатов чита геометричну будову кони. Радянський сторик-джерелознавець В. А. Плугн висунув ншу версю про життвий шлях кони. Аналогчний симетричний мотив вкрива площу золотого тла харквсько Трйц. Любое свое решение он выносит на суд Святой Троицы, молча принимая совет спокойных Ликов. кона не зна свтлотн в реалстичному розумнн слова, тому що зображу свт совершенного свтла. По фону, на полях, нмбах навколо чаш забит слди вд цвяхв окладу.
Икона «Троица» или, как ещё называют «Гостеприимство Авраама», принадлежит кисти Андрея Рублева и по праву считается самым прославленным из его произведений. Образ Троицы прп.
Икона помогает увидеть необходимый и желанный луч надежды. От явления трех мужей Аврааму сознание возводит к созерцанию ангелов Великого Совета. на зображенн ми дйсно бачимо посмшку на обличч, хоча сама жнка напвприхована за дверима. Вона вносить в душу спокй впевненсть у неодмнному присутност Господа на будь-якй його дороз. Улевого ангела гиматии сиреневого тона (плохо сохранился) ссеро-голубоватыми, прозрачными пробелами холодного перламутрового оттенка. Вид старця величавий та спокйний, обидв руки пднят у благословенн.
Його лик звернений до вруючого, оч дивляться на нього в упор. В основу кони покладено старозавтний сюжет «Гостиннсть Авраама», викладений в всмнадцято чол бблйно книги Буття.
Середнй ангел зображений з нахиленою головою в сторону першого ангела у бесд. Позаду, над його головою – дм Авраама та жертовник перед домом (дм як образ Божо ойконом. ) те, що будинок над головою першого ангела – вказвка на нього, як на голову ойконом. Левый ангел (Бог Отец) правой рукой благословляет чашу. Ангел злва – Бог-Отець: синя нижня сорочка (образ божественно, небесно природи) та свтлоллова верхня сорочка (божественна недосяжнсть та царська достойнсть). (л. Ансмов, А. В. Грищенко, К. К. Романов, Комс з охорони памяток мистецтва Троце-Сергво лаври (Ю.
Ему сосредоточенно внимают остальные. Трисолнечный свет православия. — Вкн. : «Книга Паломник». В руке— меч.
Это момент некоего пророчества о будущем, о воплощении Сына Божия и о Его страдании. (В. О. Ключевский, Древнерусские жития святых как исторический источник, М., 1871, стр. 153 см. также «Акты социально-экономической истории Северо-Восточной Руси конца XIV — начала XVIв», т. 1, М., 1952, стр. 764–765 (хронологическая справка). И целый мир, состоящий из разнородных частей, связал Он (Бог) каким-то неразрывным союзом любви в единое общение и в одну гармонию. Стар конографчн елементи символчно збагатилися, набувши нового алегоричного значення. Для поклонения этим останкам вгробах делались оконца (fenestellae, см. L. Rau, Iconographie de lart chrtien, т. I, Paris, 1955, стр. 399). Икона «Троица» найдется в жилище любого православного.
Икона «Святая Троица» Рублева – это не только тот момент у шатра Авраама, но и предвечный совет. Син Христос, за молитвою, посдав середн мсце, отож посда середн в кон. В нших випадках застосування чорного кольору неприпустиме. Согласно преданию Иоанн Креститель в реке Иордан крестил людей, которые покаялись и решили прийти к Господу.
Сзади него, над головою, возвышается дом, жилище Авраама и жертвенник перед жилищем. Також порушено правило гармон, що спонукало застосовувати рзн види асиметр в композиц. Взантйська конографя не зображала трьох ангелв без Авраама Сари.
Во всех иных изображениях Бог Дух Святой не выражен лично и не имеет полноты изображения. кона рархчна, як вся свтобудова. Изображается Распятие, которое снизу (Голгофа, подножие Креста, ноги Распятого) полностью повторяет обычную сцену Распятия, но выше фигура Христа переходит в изображение одного из ангельских чинов— серафима.
Через ц кольори виражена тамниця Боговтлення: червоний символзу земну, людську природу, мучеництво, страждання, але одночасно це царський колр (пурпур) синй колр переда начало Божественне, небесне. И никак по-другому. Безсумнвно, кона написана для одного з Троцьких храмв Сергво обител.
7). Средний ангел (Сын) изображен в евангельских одеждах Иисуса Христа. Так утворилася конаВтцвство, яка перетворилася на конографю Бога-Отця у Тройц Новозавтнй –прагнення зобразитиХриста по вознеснн, який сидить праворуч Отця. За постановами Семи Вселенських Соборв канон у зображенн мав на мет очищення образу вд усього випадкового та субктивного, усього, що не спвпадало з уявленнями та догмами церкви. 1). Середнй ангел – Бог-Син: одяг як у Христа – нижнй – темно-багряний (воплочення) та синй хтон (небеснсть його природи, божественнсть). Син Христос, за молитвою, посдав середн мсце, отож посда середн в кон.
За основну наукову базу взято джерела та роботи, в яких вивчаться перод ЧV-ЧV ст. Але ц лн, виходячи за меж зображення, розчиняються у аркоподбнй верхвц дошки. 3, 9). кона рархчна, як вся свтобудова.
Найвдомша кона «Свята Трйця» написана Рубльовим. На престоле стоит дискос сголовой жертвенного агнца.
7). Воно прославля потрйнсть Святого союзу, безперервнсть його снування. (л. И здесь тоже предоставляется простор для воображения.
— Но будем говорить, что это для того, чтобы мы могли понять Святую Троицу. Все три Ангела имеют в руках жезлы в ознаменование их божественной власти. Вруючих зображували у молитовному стан з метою зробити кону взрцем заохотою до молитви. Характер общения ангелов помогают понять их опущенные до колен, свободно лежащие руки.
Ред. Не дарма прийнято вшати навпроти вхдних дверей. Он символизирует новозаветного агнца, то есть Христа.
Символ, по своему основному значению, есть связь.
Второй ангел помещен в средней части иконы. кона доповню письмов джерела, що словесними виразами стинно ври. В кон нема активно д руху – фгури сповнен нерухомого споглядання, а х погляди спрямован у вчнсть.
Мнмально, але гуля. На цю думку наводить вмст чаш на стол. — «Православный палестинский сборник», вып. 51, Спб., 1899, стр. 19–20). Цей образ ункальним за свою конографю та символкою.
Сусловим, В. А. Тюлн Г. О. Чирикова. Образ Троицы, печать всего сущего, всякого жизненного устроения, не остается одиноким. Зазвичай у вигляд чорно безодн у кон зображуться пекло.
кони почали виймати з окладв, як закривали х практично повнстю (за винятком т. н. Особистого листа – осб рук), а також розчищати. Таким чином ми бачимо начиння на стол майже так, якби дивилися на нього згори (л. Через ц кольори виражена тамниця Боговтлення: червоний символзу земну, людську природу, мучеництво, страждання, але одночасно це царський колр (пурпур) синй колр переда начало Божественне, небесне. Эта полнота в изображении всех трех Лиц и определяет ту особенность, которой отмечен образ Троицы в явлении трех ангелов.
трапезу Авраамову, на ней же угости святую Троицу Авраам под дубом Мамврийским» (И. Сахаров, Сказания русского народа, т. II., кн. 8, Спб., 1841, стр. 60). Напис: С ХР Ветхий Деньми. С этой проповедью они пошли по всему миру и сумели привести ко Христу, действительно, «всю вселенную» — сотни, тысячи, миллионы людей. Промння ц покривають верхнй та нижнй одяг. На нй зображен три ангели, що сидять за столом, на якому стоть чаша з головою тльця. – Прац Вддлу давньорусько лтератури нституту росйсько лтератури (Пушкнський Дм) АН СРСР, T. XXVI.
Тод експертом Центральних Державних реставрацйних майстерень Олсуфьева був запропонований метод з усунення ц розбжност: кона була перенесена в спецальне примщення, де штучно пдтримувалася досить висока вологсть (близько 70), де дошки пд постйним наглядом постйним записуванням динамки цього сходження за пвтора мсяц практично зйшлися. Також автор поясню причини появлення одн з характерних рис укранського мистецтва – його гуманстичност, яка проявляться в укранськй кон через наближення Бога до людини (у тому числ й постат Христа). Голубыми были итороки (уцелел фрагмент на волосах левого ангела). Для вруючих кона «Свята Трйця» ма важливе значення, оскльки вона допомага виршити вс проблеми, як не дають спокою.
Можно иметь один образ, а можно целый иконостас. Значення символчнсть укладена в демонстрац трипостасного дност Господа. У лвй руц вн трима державу.
А здйснюючи поминання святин (його вдзначають в свято П39ятидесятниц, на 50-й день псля Воскресння Сина Божого), декорують зеленими глками дерев, квтами та ароматними травами. Автор дослджувано нами кони створив ще одну варацю старозавтно Трйц, дотримуючись не лише старих традицй, але й суттво оновивши цю конографчну схему. Обращенный вправо левый ангел выпрямился, склонив лицо. Тут зображено момент з старозавтно стор, коли до Авраама прийшли три ангели. Вдп.
Круглий нмб лише у святих, що символом безсмертя, вираженням святост, свдченням про свтло. Будь-яке сво ршення вн виносить на суд Свято Трйц, мовчки приймаючи рада спокйних Ликов. За його спиною – гора (сходження на гору пзнання завдяки чистот серця). При цьому, що дуже важливо, незриме коло в «Трйц» не статичне. Изображения, например, престолов в виде огненных колес не могут быть самодовлеющей иконой. ивидехом. А трёх странников (их также называют Ангелами) стали почитать как символ Триединство Бога, а само их явление Аврааму назвали явлением Святой Троицы.
У будь-якому випадку кона ункальним твором не тльки конопису, але богословсько думки. Вапокрифическом «Слове Иоанна Златоустаго, Василия Великого, Григория Богослова» эта тема характеризуется так: «что высота небесная иширота земная иглубина морская. Декоративн прикраси над маленькими дверцятами будинку нагадують за формою листочки дуба. З великою точнстю та спостережливстю М. Алпатов чита геометричну будову кони. ннок Зосима, диакон Троице-Сергиева монастыря, ездил вЦарьград иИерусалим. Нколи не був молльною коною, а швидше зустрчаться у храмових розписах.
Середнй термн повного потемнння олфи або масляно-смоляного лаку склада вд 30 до 90 рокв. Можно наговаривать молитву на святую воду, а затем, давать ее больному. Круг, который образуют Ангелы, символизирует вечную природу Божественного.
Варианты именования подобной композиции— «Христос Распятый Серафим» или «Душа Христа» (по ветхозаветному пророчеству (Ис. Видання пдготували: Е. Н. Клтн, Т. Н. Манушина, Т. В. Нколава. Зявилися нов верс походження Трйц, втм, малопереконлив (Плугн 1987, с. 77-79 Брюсова 1995, с. 42-45 Плугн 2001, с. 246-250). Вн цлком доврився богословськй мудрост та конографчнй досконалост «зразка», який вдтворював, повторивши до дрбниць чи не весь переднй план взантйських композицй: пози ангелв схилених мж ними Авраама його дружини Сари, серветки на стол, як руськ конописц скоро перестали зображати.
Збереглася пзня копя з його втрачено кони, так звана «Затьмацька Трйця». 9). Хитон среднего ангела плотного, густого темно-вишневого цвета сзеленоватыми пробелами (уцелели следы).
Мир создан так, чтобы таинственным образом свидетельствовать о Создавшем его. 53:12), Христос «предал душу Свою на смерть» и изображается практически распятие души). А до цього «Трйця» Рубльова, на мою думку, перебувала в коностас Успенського собору на Городку у Звенигород. Их используют только в крайнем случае, например, при лечении тяжелых болезней. Христос також з царською короною, хрещатим нмбом.
И этой видимостью лишь отчасти проникнуты и все изображения Бога Отца. Крылья, скамьи, дискос ипотолок портика написаны золотистой охрой сзолотым ассистом.
Цкавий рослинний мотив, що прикраша скатертину. Постат Авраама та Сари, зазвичай симетрично розмщен, тут обо розташован в лвй частин кони. Совсем другая икона Святой Троицы была написана Андреем Рублёвым.
У нй (на думку багатьох тлумачв) знаходиться причастя, тобто Кров суса Христа. Оно прославляет тройственность Святого союза, непрерывность его существования. (. ) Не виклика жодного сумнву те, що реставраторами кони була свдомо посилена, по сут, вся графчно-лнйна структура – з грубим форсуванням ними контурв фгур, одягв, нмбв навть з явним втручанням у святая святих – в область особистого листа, де недочщенние до кнця, ймоврно, слабо збереглися авторськ опису ликв малюнок х рис (вже досить схематично вдтворен пзнших поновлений XVI-XIX столть) були буквально помят поглинен жорстко графкою В. П. Гурянова його помчникв. Фгури ангелв розташован так, що лн х фгур утворюють як би замкнуте коло.
Проте й нш, схвальн, погляди. Считается, что в доме иконы должны находиться в определенном месте.
Значення символчнсть укладена в демонстрац трипостасного дност Господа. Правою рукою Отець благословля Христа. Особлива духовна радсть снисходит на людину, що молиться перед Трйцею, як нби зображення випромню всю доброту силу Господа.
Зображення дуба (бльшу частину цього фрагменту втрачено) також пдкреслю форму дошки. На эту мысль наводит содержимое чаши на столе. Торцы подножий светло-оливковые, орнаментированные. Саме це, наполяга автор, впливало на стилстику хнього пензля.
Пдписи на нмб, над головою Середнього янгола (Христа) на данй кон нагадуванням глядачу про виняткове значення слова у створенн свту, а рама тут урвню слово та зображення з точки зору сакрального значення (л. Для не було бльш логчним зображати Бога-Отця разом з Сином та Святим Духом. Цим стверджувався тринтарний догмат про рвнсть, нероздльнсть незлитсть осб Свято Трйц.
Очищенный от потемневшей олифы и позднейших записей, освобожденный от прекрасных, но отягощавших его риз, он покинул церковную ограду и находится сейчас в Третьяковской галерии. 9). Розумння цього – головна запорука порятунку душ, що стоть вище за будь-як молитовн вправи. Здесь изображен момент из ветхозаветной истории, когда к Аврааму пришли три ангела. Саме з ЧV ст. Крест покоится на двух херувимах, сзади крест поддерживает Бог Отец (. ) в митре и архиерейском облачении «по чину Мельхиседека, царя правды, царя мира» (Евр.
Саме це тамниче нараду зветься предвчним радою. Численне начиння на стол не розмщуться за одню конкретною схемою. У будь-якому випадку кона ункальним твором не тльки конопису, але богословсько думки. Отмечали праздник Святой Троицы и на природе. Жест правого ангела (Святого Духа) завершает символическое собеседование Отца и Сына, утверждая высокий смысл жертвенной любви и утешает обреченного на жертву.
В толковании этой иконы изображению жилища придавалось символическое значение.
Реставрацйн роботи велися з 28 листопада 1918 року за 2 счня 1919. Проте нтерпретацй теми могло бути безлч. Це у Трйц автор виявля клькома засобами (л. Отец иСын иСвятой Дух» (см. Н. Тихонравов, Памятники отреченной русской литературы, т. II, М., 1863, стр. 436). вс народи земл». Правою рукою Отець благословля Христа.
У нй (на думку багатьох тлумачв) знаходиться причастя, тобто Кров суса Христа. Вгор – у трикутнику або круглй сфер – Св.
Саме ц матерали стали основними у пошуку нових вянь у харквськй Трйц. Вописании его путешествия — «Книге, глаголемой Ксенос, сиречь странник. » — опрестоле изображенном на иконе Рублева, говорится: «И достигохом до Царяграда.
У 1931 роц проблема оголилася. кона «Трйця» знайдеться в житло будь-якого православного. Стены палаты игора — того же оттенка. К этому церковь относится довольно позитивно.
Особливе мсце середнього янгола не виключа дност усх трьох. Обращаться к Высшим силам следует ежедневно. на зображенн ми дйсно бачимо посмшку на обличч, хоча сама жнка напвприхована за дверима. В ней (по мнению многих толкователей) находится причастие, то есть Кровь Иисуса Христа. У християнств прийнято молитися стоячи обличчям на схд, тому для кони «Свята Трйця» найкраще пдходить саме схдна стна. 1).
Возможно, что этим объясняется прямоугольное отверстие на передней стенке стола в«Троице». Глава его почти не наклонена, стан также не склонен, взгляд обращен к двум другим ангелам. Композицйним центром кони чаша. вкрай мало, потрбн додатков дослдження памяток та систематизаця матералу. Золото познача сяйво божественно слави, це свтло нестворене, що не зна дихотом свтло – тьма.
У данй кон хрест з одного боку – ознака спврозпяття з Христом (також хрест символзу перемогу над смертю, або виступа алегоричною емблемою християнства), а посох – символ мандрв, на як прирк себе один з янголв на земл. Вн «списував» — що в середньовчному мистецтв не тльки не засуджувалося, але, навпаки, всляко заохочувалося. Аллегорическая композиция «Распятие в лоне Отчем» может входить в состав более сложных композиций («Почи Бог в День Седьмый») и существовать в виде самостоятельных икон. На тл представлен будинок (палати Авраама), дерево (дуб Мамврийский) гора (гора Мора).
Для гадания на Троицу принято было плести венки и бросать их в воду. Виник нтерес до Трйц з Лаври. Будь-яке сво ршення вн виносить на суд Свято Трйц, мовчки приймаючи рада спокйних Ликов. 2 Стол, за которым сидят ангелы, так называемая «трапеза Авраамля» — изображение реликвии, почитавшейся вКонстантинопольской Софии (см. оней: Антоний, архиеп.
Тут зображено момент з старозавтно стор, коли до Авраама прийшли три ангели. Тож велике значення в робот мали прац дослдникв, що вивчали Рублвську Трйцю.
Зосереджена увага на круговй тем в кон, говорить про животворящу Трйцю. Це момент якогось пророцтва про майбутн, про втлення Сина Божого про Його страждання. Фронтальне зображення поднано з неприродно розвернутою боковою частиною нжки столу. поновлений кони. Вн оповда про те, як праотець Авраам, родоначальник обраного народу, зустрв бля дброви Мамбро трьох тамничих мандрвникв (в наступнй глав вони були назван ангелами). Зеленый позем был покрыт штрихами темно-зеленого цвета (условным обозначением земли, покрытой травой), от которых уцелели следы.
Своё особое почтение к этому образу проявляли не только простые прихожане Лавры, но и царствующие особы – дорогие оклады для «Троицы» жертвовали Иоанн Грозный и Борис Годунов. Не зря принято вешать ее напротив входной двери. Самая иконография носит двойственный характер.
Враннем средневековье гробы состанками святых служили престолами. Розвиток конопису почав визначатися не виключно церковним вченням, теологчною догмою, на нього стала впливати народна вра. Також автор поясню причини появлення одн з характерних рис укранського мистецтва – його гуманстичност, яка проявляться в укранськй кон через наближення Бога до людини (у тому числ й постат Христа). У фзичному варант таким рдний будинок, а в духовному – вра. Але його тепла, простодушна класична палтра, його любов до локальних, незмшаних квтв, заповнюють велик площини, до спрощених важкуватих форм «аксесуарв» видають у ньому втчизняного художника, вихованого в досить патрархальних традицях.
Все признают, что икона это неканоническая, то есть не соответствует православным правилам иконописи, но она широко вошла в употребление еще в 19 веке. Особлива духовна радсть сходить на людину, що молиться перед Трйцею, як вияв випромню всю доброту силу Господа.
Воно видне не чуттвими, а «розумними» очима, уявним поглядом. кона "свята Трйця" Рубльова – це не тльки той момент у шатра Авраама, але одвчно рада.
сторичнсть у Гостинност Авраама переважа над сакральним наповненням сюжету. Коло, який утворюють Ангели, символзу вчну природу Божественного. В конограф 1 тис.
Скльки нжност, вдвертост благородства в х рисах. У руках усх янголв – хрести-посохи. Навколо чаш, що стоть на стол, розгортаться безмовний далог жеств. Бльшсть особливостей цього твору зумовлен його територальним походженням. И даже лики ангелов мы не можем мыслить или изображать иначе как в человеческом образе. На фоне иполях — фрагменты утраченного золотого фона со следами от гвоздей, прикреплявших оклад.
У тому вигляд, в якому ми зараз бачимо Трйцю, вона не була в Троце-Сергвй Лавр починаючи принаймн з 1600-го року (до першого запису), а швидше за все, й ранше. Споглядання Св. Трйц досконалим прообразом всякого днання любов – Щоб були вс одно: як Ти, Отче, в Мен, Я в Тоб, так вони нехай будуть в Нас дине (н. 17: 21).
Мы можем написать икону Святой Живоначальной Троицы в соответствии с вашими пожеланиями. Об этой детали «Гроба Господня» упоминает игумен Даниил, описывая иерусалимский храм (см. «Житье ихожение Данила, русскые земли игумена». Торс иколена кажущегося больше остальных среднего ангела повернуты вправо. Вн обернутий до Отця нби прийма вд нього благословення.
в Рос. 7: 2) (ещё одно из названий композиции— Ты еси Иерей во век). И эта полнота и определяет избрание этой иконы, так как полноценной иконой может быть только личное ипостасное изображение. 8). Ця яснсть у поднанн з блим колром скатертини (найсвтлшого елементу кони) приверта першу увагу глядача саме до круглого столу та фгури у центр. Надобность впохвале Сергию могла возникнуть после «обретения мощей» в1422г., всвязи спостроением каменной церкви над его гробом.
C 1997 щорчно на свято Трйц кона (дуже дбайливо, на руках – за словами берегин) переноситься в храм-музей при ГТГ, де й забезпечено належний музейний температурно-вологсний режим, де кона знаходиться в спецальнй втрин. Розчищення була необхдна, так як кони традицйно покривалися олфою. Це зображення – вдображення описаних в Писанн подй. Такое понимание не может найти приют в Церкви и освятиться церковным благословением.
Як правило, погляд янголв, спрямований на (або за) глядача – символ духовного самозаглиблення, споглядання. Червоний та синй кольори в одяз Христа складають антиномчну днсть. Первые иконы Святой Троицы появились на Руси в XI столетии. Зображення Сари, що вигляда з-за дверей, не характерне для конопису (л. Ангел склонен и обращен главою и движением стана к первому ангелу в сокровенной беседе.
Майстер шукав одночасно вдстоював саме сво право на пошук. Сегодня образ почитается как храмовая икона и пребывает на центральном столпе храма. Вн вдзнача збльшення рол живописност та декоративност в емоцйнй д творв на глядача. в укранському народному примтив мцно тримаються певн художн засоби, а саме: загальна декоративнсть, обмеженсть палтри, вдсутнсть свтлотньового моделювання форми, принаймн люз свтла, що лине з диного джерела.
Это положило начало развитию двух основных вариантов написания иконы Ветхозаветной Троицы. Молячись, людина ма бачити святого перед собою, начебто зустрчатися з ним лицем до лиця. 6). Вн служить для створення особливо художньо просторово-часово цлсност. На нй зображен три ангели, як сидять за столом, на якому стоть чаша з головою тльця. Таким чином, лик буде грати роль захисника.
Икона дополняет письменные источники, являющиеся словесными выражениями истинной веры. Це момент якогось пророцтва про майбутн, про втлення Сина Божого про Його страждання. Для верующих икона «Святая Троица» имеет важное значение, поскольку она помогает решить все проблемы, которые не дают покоя. вс народи земл.
Надзвичайно пишно зображен у цй кон з колекц Харквського музею палати Авраама. Аналогчну роль обднання трьох фгур вдграють однаков жести благословння. В кон, що дослджуться, – це нмб Христа, який видлено лтерамиальфа омега (початок кнець, що зявилися з V ст. ), на правому плеч середнього янгола можна побачити клав, а ще, крм того, Христос ма узвичану символку кольору одягу. Зображення Сари, що вигляда з-за дверей, не характерне для конопису (л.
Вважаться, що в будинку кони повинн знаходитися в певному мсц. Вн оповда про те, як праотець Авраам, родоначальник обраного народу, зустрв мж дубами Мамре трьох тамничих мандрвникв (в наступному роздл вони були назван ангелами). Смысл этого изображения — жертвенная любовь. У Харквськй кон божество вже не протиставляться людин. Втцвська влада передана через риси та вираз обличчя (голова майже не нахилена, погляд звернений до двох нших ангелв). Червоний та синй кольори в одяз Христа складають антиномчну днсть.
Дошки склен (збит) до того ж зднан шпонками – свого роду клинами. Ця трщина була зафксована ще псля розчищення кони Гурянова в 1905 ( фотографя, де ця трщина присутнй). Новгородский, Сказание мест святых во Цареграде. И лишь предельно символически может пониматься этот образ и лишь так может быть мыслимо изображение всех трех Лиц. Художник смливо використову його для написання земл, тней, чи вконних отворв. Дом является как бы образом домостроительства Божественной благодати и то, что изображение здания помещено над главою первого ангела, указывает на него как на начальника (в смысле его отеческой природы) этого домостроительства.
Происходит из Троицкого собора Троице-Сергиева монастыря вСергиевом Посаде (ныне г. Загорск близ Москвы). Пд час трапези в будинку Авраама йому було дано обтницю про прийдешн чудове народження сина саака. Контуры голов, рук иног темно-вишневые. Образ Святой Троицы никак нельзя понимать прямым или грубо вещественным образом. 5). Воно прославля потрйнсть Святого союзу, безперервнсть його снування.
За фону, на полях, нмбах навколо чаш забит слди вд цвяхв окладу. И надо в этом усматривать изволение Самой Живоносной Троицы.
У нй (на думку багатьох тлумачв) знаходиться причастя, тобто Кров суса Христа. На столе перед ними – угощение, предложенное Авраамом, который стоит рядом. А. Олсуфьев, П. А. Флоренський, П. Н. Каптерев).
Между тем впредполагаемой копии Клинцовского подлинника (ГПБ, 4765 — собр. С другой стороны собор делал исключение для изображений Апокалипсиса, где полагает допустимым «ради тамошних видений»1 изображать Бога Отца в образе Старца, Ветхого днями. Но было и есть стремление примирить эти, как бы непримиримые, основы в изображении Троицы.
На тл представлен будинок (палати Авраама), дерево (дуб Мамврйський) гора (гора Мора). Важливо згадати, що з причини згадки в Стоглавий мя Рубльова як конописця (як би його канонзац як художника) було вельми шановане серед вруючих, тому йому приписувалися багато кони. кона «Свята Трйця» Рубльова – це не тльки той момент у шатра Авраама, але одвчно рада. Вколорите преобладают оттенки голубого цвета (лазурита). А саме: замсть звичайного для взантйцв двучленого пейзажного плану (палати дерев) вн зобразив тричленний, вввши в додаток до мамврйського дубу житла Авраама грку.
За основну наукову базу взято джерела та роботи, в яких вивчаться перод V-V ст.
У фзичному варант таким рдний дм, а в духовному – вра. Найвдомша кона «Свята Трйця» написана Рубльовим. Над главою его простирает свои ветви дуб. Навколо голови – восьмикутний нмб, який вписаний у круглий нмб.
1). Саме тому кона з Харквського музею, з погляду православних (як тогочасних, так сучасних) богословв, ма безлч недозволених вольностей, зумовлених розвитком канончно схеми у напрямку нацональних та географчних особливостей укранського народу, Слобожанщини зокрема. Тема Старозавтно Трйц в конопис Слобожанщини згадуться здебльшого поверхово.
Рожевий колр хтону Бога Отця (злва вд Христа) – лише вараця червоного, що ма те ж символчне значення (л. 3, 9). кона «Свята Трйця» Рубльова – це не тльки той момент у шатра Авраама, але одвчно рада. Характерна для бароково кони любов до деталей ста причиною появи нових елементв у зображенн,, як наслдок, – ново символки. конний щит Трйц, тобто основа, на якй написана кона, складаться з пяти дощок шириною (злва направо – по тильнй сторон): перша – у верхнй частин – 29 см, у нижнй – 30, 5 см друга – вдповдно 20, 2 см 19, 2 см, а третина – 23, 3 см 26, 2 см четверта – 26, 3 см 22, 4 см пята – 11, 7 см 12, 4 см причому мж третьою четвертою дошками маться вставка з двох планок.
Бо утворене силуетами ангелв. почина присвячений конопису роздл сторичним подям того часу, даючи зрозумти пдстави, що спричинили до серйозних подальших змн у цьому вид мистецтва. Так, Дмитро Степовик висловлю у свой робот думку, що змни, як принесло з собою бароко, не були вдступом вд православя, якщо розумти його в контекст Ббл й положень Семи Вселенських Соборв. Якщо порвнювати його з рублевським, який зайняв його мсце в коностас в XVI столтт, вн, звичайно, сильно програ. Але не тльки звязок з Словом Божим несе свту це намальоване послання. кона явля собою дошку вертикального формату.
Коло, який утворюють Ангели, символзу вчну природу Божественного.
Це момент якогось пророцтва про майбутн, про втлення Сина Божого про Його страждання. Отож, диний декоративний мотив присутнй на всх планах кони, обдну х у одну просторово-часову цлснсть, дея порядку закладена в основ кони, не виключаючи свободи та рзномантност свту.
Значно збагачуться кольорова гама твору, автор малю бльш насиченими, яскравими кольорами.
В доконоборчий перод поява посланцв Авраамов представлялася в чисто людський спосб – три подорожуюч (мозаки Равенни, Риму).
Намр передати Трйцю Рубльова парх вперше виникло у Бориса Миколайовича льцина. Руки середнього та лвого ангелв благословляють чашу. Вс ц ознаки – наслдок впливу народного вжитково-декоративного взерункового живопису. Пробела на гиматии левого ангела серо-голубоватые. Непосредственное изображение Троицы противоречило бы концепции вечного, непостижимого и триединого Бога: «Бога не видел никто и никогда» (Ин. 1:18), вот таким образом каноническими признаны лишь изображения в символическом виде— главным образом, Троица Ветхозаветная.
В христианстве принято молиться стоя лицом на восток, вот таким образом для иконы «Святая Троица» лучше всего подходит именно восточная стена. Вгор – у трикутнику або круглй сфер – Св.
Дух у вигляд голуба.
Но не успел, смерть настигла его в дороге. Таке побачиш не на кожнй кон. 5-7). Злами тканини пласк, як малюнок на нй. З вол Бога, вд Авраама повинен був вдбутися «народом великим та дужим», в якому «благословляться.
Вн обернутий до Отця нби прийма вд нього благословення. В иконе Пресвятой Троицы меркнет представление о первом Лице как абсолютно неизобразимом. У лвй руц вн трима державу. У будь-якому випадку кона ункальним твором не тльки конопису, але богословсько думки. Осанка его торжественна, на хитоне — широкий клав. Б. А. Рибаков. Для вивчення просторово-часово дност дано кони використано працю Л. Жегна Иконные горки.
Несколько бледнее хитон правого ангела. – Археографчний щорчник за 1960 рк. На цю думку наводить вмст чаш на стол. На основ наявних у ньому записв, а також, ймоврно, свох особистих спостережень Ю. А. Олсуфьева значно пзнше, вже в 1925 роц, був складений зведений Протокол 1 (вс ц документи збереглися в архв ГТГ були опублкован в статт Малькова в Музе). Формою, найбльш наочно виража уявлення про диносущнсть трьох постасей Св. Тльки це простота геня.
Це зображення – вдображення описаних в Писанн подй. Типаж постатей словянзуться, це найбльш помтно в обличчях янголв Трйц, що зазнають загальних змн рис, зокрема, рисунок носа, рота, очей (як проте, як ранше, не мають блиску). жертовний образ дару надю кожному, хто дасть соб працю задуматися над глибиною змсту. Оскльки Рублвська Трйця вдгра досить значну роль, як канончна основа для всх наступних православних конописцв, то прац М. Алпатова, В. Лазарва, М. льна, що дослджують роботи Андря Рубльова, придляючи особливу увагу його Трйц, мали не останн значення у дослдженн теми курсово.
Так Ви вдда належне могутност, незбагненност всевладдю Господа. По решению Стоглавого Собора (Москва, 1551 год) иконы следует писать по старым греческим образцам и по образцу Рублёва, то есть не различая ипостасей, подписывая же только «Святая Троица». Вплоть до 1904 года практически весь образ был покрыт богатой ризой. Смисловим центром композиц чаша з головою тльця – прообраз хресно жертви нагадування про вхаристю (силует, що нагаду чашу, утворюють також фгури лвого правого ангелв).
Рожевий колр хтону Бога Отця (злва вд Христа) – лише вараця червоного, що ма те ж символчне значення (л. Осеняющее его дерево является напоминанием о древе жизни, бывшем посреди рая и о древе крестном. Фрагментарная надпись на фоне «пртая Троца» (ститлами) была сделана киноварью, так же как иукрашенные жемчугом мерила ангелов. Надляючи кожного з ангелв притаманною лише йому колрною лнйною характеристикою, вн пдкреслю х постасн вдмнност, тобто богословству у фарбах про незлияну Трйцю в Одиниц. Змнються також композицйна будова твору.
Саме з V ст. Але ма ця деталь бльш глибинне сакральне значення.