Зняття З Хреста Рембрандт

У «Знятт з хреста» вперше в творчост Рембрандта чтко прозвучала думка про те, що велик життв под, сувор випробування дол, глибок й благородн переживання зближують людей.

Реферат Опис аналз картини Рембрандта

Зломлений, вражений тим, що трапилося, залиша свох близьких Аман. Творчсть Рембрандта Харменса ван Рейна (1606 – 1669) знамену найвищий розквт голландського мистецтва XVII столття й одну з вершин свтового мистецтва взагал. С правой стороны мы видим видного вельможу. Так центр композиции начинает сюжетную завязку картины с ее главными действующими лицами и аксессуарами. Наполненная прежде народом, левая часть офорта осталась почти пустой.

Велично вдкинувшись у крсл, Христос наче пдноситься над усм оточуючим. Поступово розпалються червоний колр. Шарудять важк тканини. Проте на схил рокв художник досяга вершини свох творчих можливостей.

Реферат: Опис аналз 
картини Рембрандта

Реферат: Опис аналз картини Рембрандта

Картини, написан м, як правило, на рвному ясно-срому тл, часто мають овальний формат (портрети пастора Елсона його дружини, 1634, Музей образотворчих мистецтв, Бостон подружжя Солманс, 1634, збори Ротшильда, Париж). Однако пусть свершится не то, что я хочу, но то, что ты хочешь". Те саме вдбуваться з руками: вони видаються то судомно стиснутими, то лежать знесилено.

Рембрандт писав його двч: у портрет 1652 року (Нацональна галерея Лондон) вн зображений сидячим в крсл з пдлоктниками у глибокй замисленост склонившим голову на праву руку ермтажний варант тракту ту ж тему – людина наодинц з своми думами. Всякое выражение страдания сошло с него. Шлейф его плаща прибавляет к двум опорам – босым ногам – еще и третью.

Это фарисей, который понял Его истины и который выкупил тело у Пилата, чтобы достойно похоронить человека. Перезд в Амстердам не тльки допомг художнику домогтися загального визнання швидко досягти багатства слави, а й змусив серйозно замислитися над тньовими сторонами дйсност. Грешница прелестна. «Встреча Марии и Елизаветы» и «Представление Иисуса в Иерусалимском храме»— композиции, обладающие редкой благодатью, — они написаны теплыми красками, все ещё напоминающими о влиянии на художника Венеции. Нерадсним поглядом дивиться на свт лтня жнка, багато прикростей у не за плечима.

Ещё документы из 
категории художественная 
культура

Ещё документы из категории художественная культура

Аркебузьеры, заказав это полотно попросили Рубенса обязательно изобразить на триптихе покровителя их ордена— святого Кристофера или Христофора, который, согласно средневековой христианской легенде, когда-то перенес Христа через реку. Глибоке розумння дйсност не ма пдтримки у голландських буржуа. Мовчазн, вражен, застигли свдки ц сцени. Модел звичайно сидять у глибоких крслах, поклавши на колна руки повернувшись прямо до глядача. Свет падает на тело и на простыню за ним, привлекая взор и создавая удивительный эффект. Стурбовано, майже з тривогою, дивиться на глядача старий чоловк.

Лише самотн дзвнички та втрян млини порушують присадкуватий силует мста. Тихо насолоджуються невигадливими радощами буття прост люди – сльськ музики, завсдники шинкв – в картинах Адрана ван Остаде. Так исчезло нагромождение подробностей из которых трудно было извлечь основной смысл.

Свтовдчуття Рембрандта 30-х рокв не вичерпуться, одначе, оптимстичним сприйняттям життя. На могутньому виступ земл ростуть три дерева – велик, коряв, сильн, з важкою кроною. Приглушений, стриманий тон оксамитно скатертини змнються теплом рожевих тонв тла, нтенсивним горнням стрчок на браслетах прозоро просвчують кнчики пальцв протягнено руки. Обидв фгури так видляються на темному тл.

  • Голова Христа (Рембрандт, Нью-Йорк)
  • Иисус Христос в живописи и графике
  • Снятие с креста (картина Рубенса, Антверпен)
  • Рембрандт Харменс ван Рейн (1606-1669)
  • Спвставлення свтлого темного в гравюрах Рембрандта
  • Культурология: Творчсть Рембрандта, Реферат

Веселощ, святкова насолода життям, чуттва краса людського буття – ось настрй ц картини. Знаменита рембрандтвська свтлотнь досяга вершини сво виразност.

Четыре человека взобрались на помост распятый, почти невидимый во тьме, свесился с правой перекладины, удерживая смертное покрывало, частично закрывающее от нас приставленную к столбу лестницу.

  1. Реферат на тему «Творчсть Рембрандта»
  2. Читать реферат по культурологии: "Творчсть Рембрандта"
  3. Архив работы Творчсть Рембрандта
  4. Информация – Культура и искусство
  5. рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры
  6. Что будем делать с полученным материалом

Робко пднматься схвильована Даная назустрч свтлу. Трагчна смерть вчителя сина ввела учасникв собы тия в глибоке гор.

Спочатку батьки майбутнього художника прагнули дати свому синов гумантарну освту. Рембрандт писав його двч: у портрет 1652 р. (Нацональна галерея, Лондон) вн зображений сидячим в крсл з пдлоктниками, у глибокй задум схиливши голову на праву руку ермтажний варант тракту ту ж тему – людина наодинц з своми думками. Тиша, спокй порушуються лише звичними звуками життя в будинку. Перед нами людина, зображена такою, якою вона, зовсм у дус голландського реалзму XVII столття. це мовчазне засудження близьких виявляться для Амана страшншим за будь-яку кару.

Голова Христа (Рембрандт, 
Нью-Йорк)

Основу составляет монументальное полотно с одноимённым названием. Месяц разрывает облака и словно борется с мчащейся справа тучей.

Точка схода приходится на его ярко освещенное лицо. Траг чна смертьвчителя сина принесла учасникам под глибоке горе. Важка, скорботна тиша. Крзь призму трагчних, бунтвних переживань сприйма природу Якоб Рейсдаль.

У тсному звязку з еволюцю творчост Рембрандта в 1640- роки варто розглядати й один з найголовнших добуткв художника – «Данаю», хоча на картин стоть дата 1636. Все рдше будуть звертатися до нього з великими офцйними замовленнями. Трагчна смерть вчителя сина принесла учасникам под глибоке горе. Ми не знамо мен людини, що послужили моделлю для портрету «Старий у червоному». Творчсть Рембрандта Харменса ван Рейна (1606–1669) знамену найвищий розквт голландського мистецтва XVII ст.

Ночь, упомянутая в легенде и со всей конкретностью рисующаяся воображению художника, окутывает мраком всю группу и с трудом позволяет разглядеть иные фигуры. Рембрандт завдяки вдалому шлюбу увйшов у коло заможних людей. Величезну роль гра при цьому манера нанесення фарби на полотно. Вставая с колен, она высоко поднимает, сцепив ладони, свои костлявые руки.

Художник гранично обмежу себе в кольор. Число замовникв безперервно росло. Свтлом видлен обличчя кист рук. Весь простр картини наповнений свтлом повтрям. Все определенно и твердо Христос похож на статую, отлитую из бронзы. В его повернутом к нам измученном лице читается полная безысходность.

Сверху стена пещеры убрана оружием покойного – святого Лазаря, друга Христа. Усе вдбуваться неквапливо, в шанобливому сумному мовчанн. Оптимстичному настров художника в цей перод сприяли також його особист успхи. По сут, людянсть проникливсть картини створються лише одним поглядом. И стоять будут вечно – время для них растянуто до бесконечности.

Монументальна герочна картина «Змова Юля Цивлса» (1661 рк) створювалася для ново Амстердамсько ратуш, але з якихось причин не задовольнила замовникв не була оплачена. 9 Фрагмент картини, що збергся в Стокгольм, вража суворим реалзмом несподваними спалахами свтлих фарб на тл навколишньо темряви. Свтлом видлен обличчя кист рук. Внизу, перед выходом, на гравюре справа – раскрытая могила, каменный гроб. Вона – сама чуйнсть, сама настороженсть. синдики, х гадана аудиторя – це особливий свт, що сприйматься нами з боку. Чарвнсть молодост, радсна натхненнсть пдкуповують в портрет Титуса (1656 рк, Вдень). Цього разу художник застосову строго симетричну композицю, зображуючи нерухомо сидячого старого у фас.

Но центральная панель— «Снятие с креста» знаменует собой явное освобождение Рубенса от итальянской зависимости, в ней мы наблюдаем эволюцию череды более светлых красок, что является типичным явлением для голландской живописи. Таким образом, перед изобразительной поверхностью, где находится зритель, Рембрандт мыслит себе безжалостный и бесчувственный мир. Пот, подобно крови, стекает с него на землю. Замовники вважали, що якщо вони сплатили художнику рвн суми, то повинн бути зображен ним з рвною увагою.

Она частично загорожена упавшей на колени восточной девушкой в причудливом головном уборе, с которого свисают на спину кисти из грубого полотна. Знемага вд горя Маря. Он был написан вслед за близким по масштабу и теме «Воздвижением креста» (1610—1611).

Рубенс наслаждается им, обогащает его и завершает. й несила стояти, вона втрача свдомсть, пада на руки людей, що дбайливо обступили.

У нанесенн фарб на полотно беруть участь кисть, шпатель, черешок кист але це Рембрандту здаться недостатнм – вн наносить фарби на полотно безпосередньо пальцем (так написана, наприклад, пятка лво ноги блудного сина). Вона ласкаво нжиться в теплих променях, доврливо протяга руку вперед, у той же час злегка захищаючись вд слпучого свтла у цьому жест злилися водино слабкий опр, заклик. В 1654-ом году Рембрандт гравирует один из самых великолепных своих офортов – "Снятие с креста" (высота двадцать один, ширина шестнадцать сантиметров), в чем-то схожий с написанной им за двадцать лет до того картиной из Эрмитажа, с которой мы уже знакомы.

Тициан дал гамму и отчасти подсказал тона. Бле свтло чару, вирива з холоду зеленувато-маслинового оточення. Для Рембрандта набагато важливше атмосфера загального настрою. У Ермтаж ц роботи представлен портретами: «Старий у червоному», «Портрет бабус» «Портрет старого врея». Вона нжиться в теплих променях, доврливо простяга руку вперед, у той же час злегка затуляючись вд слпучого свтла – в цьому жест злилися водино слабкий опр, заклик.

У тсному звязку з еволюцю творчост Рембрандта в 1640- роки варто розглядати й один з найголовнших добуткв художника – «Данаю» хоча на картин стоть дата 1636. Народився Рембрандт в Лейдене в см мрошника Харменса ван Рейна. Цей твр – одна з перших спроб Рембрандта ввести до портрета сюжетну дю. Нщо не затьмарю свтло, безтурботно, юно радост. Звдки ж мг з39явитися цей потк золотавого свтла. Таким чином голова права рука й у значнй мр тло Дана що очку у свой темниц коханого (по легенд закоханий в Данаю Зевс проникнув до не у вигляд золотого дощу) а також фгура баби-служниц виявилися написаними заново у смливй широкй манер середини друго половини 1640-х рокв. Нескнченн нюанси свтлотн.

Як завжди, картина збору вйськового загону приверта дтлахв. Це тло, простонародне, уже не юне, написано з голландки, сучасниц Рембранта. Резец гравера совершил чудеса. Груповий портрет «Урок анатом доктора Тюльпа» (1632 рк) принс художнику успх. Закохано спогляда скромну голландську природу Ян ван Гойен. Уздовж лн горизонту протягнулися невисок будвл Амстердама. Елизаветы».

Так вот среди его работ, а их достаточно много, выделяются работы на библейские темы Он много писал о Христе, наполнял полотна ликами святых, не забывая Мадонну. Духовне життя людини стало вдтепер доступне зображенню засобами реалстичного мистецтва. До цього Рембрант написав золотий дощ у вигляд сяючих крапель. На низькому берез розкинувся заплавний луг.

Поступово розгораться червоний колр. Все возможно тебе избавь же меня от этой чаши. Вдомо, що Рембрандт утримував велику майстерню мав багато учнв та помчникв. Между тем, во время страданий Спасителя на Голгофе происходило великое знамение. Он находит выражение как в позах и мимике лиц, так и особенно в жестах рук.

Художник вдивляться в особи, намагаючись про никнути у душ людей, прочитати реакцю кожного под. Отшельник изображенный на правой створке, освещает его путь фонарем.

Творчество Рембрандта Харменса ван Рейна 1606 1669 знаменует наивысшийрасцвет голландского искусства XVII века и одну из ве Творч сть Рембрандта Харменса ван Рейна 1606 1669 знамену найвищий розкв тголандського мистецтва XVII стол ття й однуз вершин св тового мистецтва взагал. Тепле свтло гра на обличч та вдкритй ши. Уже при своем возникновении образ имеет двойственную форму. Пропорции безукоризненны, вкус совершенен, рисунок достоин вдохновившего его чувства. Показова в цьому вдношенн сторя з картиною, що отримала пзнше назву «Нчний дозор» («Рота каптана Франса Банннга Кока лейтенанта Вллема ван Рейтенберга», 1642, Рейксмюсеум, Амстердам).

Ни резких жестов, ни криков, ни мук, ни излишних слез. Вдомий виняток складають портрети близьких.

Ця велика картина повинна була являти собою груповий портрет членв стрлецько гльд. Мертвотно змарнло його синяво-блде обличчя. Але вже в цей перод вн багато в чому перевершу по глибин рзномантност задумв свох побратимв по кист. Внешняя сторона створок целиком посвящена Святому Кристоферу.

У двох випадках це були велик й престижн замовлення. Пишне вбрання обтяжу його. Она соединяла физическую пытку с нравственным унижением. Те ж вдбуваться з руками: вони здаються то судорожно стиснутими, то лежачими знесилено. Картина написана на бблйний сюжет.

Отчетливо различимы фигуры двух-трех десятков человек. Ван Дейк позаимствует из него религиозное вдохновение. Але Рембрандт пробув там недовго.

Художник досяга цього насамперед завдяки блискучй майстерност свтлотн, що у залежност вд сили контрастност вносить у зображення елегйну розслабленсть або драматичну напругу. Коленопреклоненные святые жены готовы помочь св. Виходить з моди мистецтво найбльших реалств, х потроху починають забувати. Иоанн, стоя внизу, принимает Христа и несет основную его тяжесть.

Таким чином, голова, права рука й у значнй мр тло Дана, що очку у свой темниц коханого (по легенд, закоханий в Данаю Зевс проникнув до не у вигляд золотого дощу), а також фгура баби-служниц виявилися написаними заново, у смливй широкй манер середини друго половини 1640-х рокв. Потрскують дрова, чуться неголосний одномантний стукт сокири. Жест Банннг-Кока говорить про те, що вн звертаться до лейтенанта з якимись словами.

Погляд зображеного вида стан спокйного мркування явно не гармоню з його зовншньою жвавстю. Рембрандт писав його: в портрет 1652 го так (Нацональна галерея, Лондон) вн зображений яке сидить у крсл з пдлоктниками, у глибокй задум склонившим голову праву руку эрмитажный варант тракту таку ж тему— осб у едине вдносини з своми думами. Те ж вдбуваться з руками: вони здаються то судорожно стиснутими то лежачими знесилено.

Брейннг наодинц з собою, а ми спостергамо його з боку. Веяние конца Вселенной. Звльнившись, померла через рк. Найбльш виразним проявом цього конфлкту виявилося вдверте невдоволення замовникв груповим портретом, вдомим пд назвою «Нчний дозор». У 1632 р. Рембрандт перехав в Амстердам швидко завоював там популярнсть. По случаю праздника наместник отпускал того из узников, которого выбирал народ.

Он просил за них сто гульденов. Ми не знамо мен людини, що послужили моделлю для портрету «Старий у червоному». Буржуазя втрача колишньо демократизм, свдомо протиставля себе народу.

Будущее смешивается здесь с настоящим, реальное— с предвидением идеального. Не опирается, а лишь касается.

На його полотнах офортах багато росйських художникв навчалося реалзму майстерност. Этот жест вылеплен Рембрандтом из реального ощущения. Один з чоловкв, пднявшись по драбин, витягу цвяхи, якими Христос був розпятий на перекладин нш приймають на руки його тло, жнки готують ложе для останкв, розстеляючи на земл велику важку тканину. Вн дума про щось сво, вдсутнм поглядом дивиться в простр.

Але вершиною ц сер мфологчних полотен, безсумнвно, "Даная" (1636, Санкт-Петербург, Державний Ермтаж), сама прекрасна "одалска" Рембрандта, дивний приклад злиття людяност й поез, настльки властивого всй творчост художника. Протягом 40-х рр. Художник пдняв образотворче мистецтво на нову ступнь, збагативши його небувалою життвстю психологчною глибиною.

Груповий портрет у Голланд XVII столття був досить поширеним жанром. А що ж сталося з Герть Диркс. Еще более дивным произведением являются "Ученики в Эммаусе" (высота шестьдесят восемь, ширина шестьдесят пять сантиметров).

Рембрандт зробив великий внесок у розвиток свтового реалстичного мистецтва. А над всем этим двувременьем высится крест с телом Христа. Оно было закончено в 1612 году, боковые створки были добавлены позже.

Узагальнений, епчний образ природи створю художник в офорт «Три дерева» (1643 р. ). Волнообразные складки на его одежде очень круты, почти осязаемы по ним проходит резкая граница тени (слева) и света (справа). Зображено виступ команди стрльцв пд кервництвом каптана Франца Банннг-Кока лейтенанта Вллема ван Руетенберга. С того расстояния, с какого мы рассматриваем картину, работа кисти не видна, но легко догадаться, что она превосходна.

Маленька крана пережива в XVII столтт короткочасний, але бурхливий розквт. Творчсть Рембрандта 1650-х рр.

Поток людей кажется бесконечным. Тиша, спокй порушуються лише звичними звуками життя дому.

Один, з гуркотом упустивши свй стлець, у нестям пада на колна до його нг. Повернення вже неможливо. Ми не знамо мен людини що послужили моделлю для портрету «Старий у червоному». Список учнв Рембрандта перодв в Лейден Амстердам, досить великий, переважно з т причини, що його вплив на художникв, як його оточували, був настльки значний, що часто складно визначити, працював той чи нший художник у його майстерн чи лише копював стиль для клнтв, як хотли придбати Рембрандта.

Величезну роль гра при цьому манера нанесення фарби на полотно. Очевидно именно Рококе и предоставил Рубенсу заказ на этот алтарный образ. Картина выполнена с поразительной уверенностью человеком искушенным в лучших традициях, он следует им, сообразуется с ними, стремится мастерски работать. Усюди, куди не глянь, величаво-одномантна рвнина. И эти руки, как и вся ее фигура, бросают на нижнюю половину одежды Христа с силой падающую тень.

Духовне життя людини стало вдтепер доступне зображенню засобами реалстичного мистецтва. Недовго провчившись в Лейденськом унверситет, молодий Рембрандт цлком вддався мистецтву. Твр виявля професйну зрлсть молодого художника, його неабияку живописну майстернсть. Темрява, що пану навколо, немов тать у соб щось незрозумле, майже зловсне.

Добротою приваблю Нколас Брейннг (портрет 1652 р. ). Да и могла ли она не иметь её, если само её совершенство стало легендарным. У «Поверненн блудного сина» нчого не вдбуваться нчого не вимовляться – усе було сказано, передумано, вистраждано дуже давно, у роки довгого чекання, але радсть зустрч, тихо свтло. Распинали обычно разбойников, убийц, мятежников и преступных рабов. По сут, велика людянсть проникливсть картини створються лише одним поглядом.

Всего лишь через несколько лет после написания слава о «Снятии с креста» облетела всю Европу и именно эта картина сделала Рубенса первым по величине религиозным художником своего времени. Его образ полон глубокой внутренней значительности. А выгибающееся дугой навстречу свету тело правого разбойника, закинувшего в страшных мучениях голову назад, за перекладину, с заломленными за спину изувеченными руками, прибитыми к тыльной стороне опорного столба, кажется пригвожденным к кресту густейшим и страшным снопом тонких черных лучей, вырывающихся из общей массы кипящего света.

Однако Рубенс прекрасно справился с этой задачей, введя большой саван, который находится позади тела Христова и помогает его поддерживать. Вертикальная линия отставленного им посоха намечает главную ось картины. Он ищет его в обоих своих браках и не перестает повторять его во всех своих произведениях. Раду око рзномантнсть страв.

У тсному звязку з еволюцю творчост Рембрандта в 1640- роки варто розглядати й один з найголовнших добуткв художника – «Данаю», хоча на картин стоть дата 1636. Таким чином, голова, права рука й у значнй мр тло Дана, що очку у свой темниц коханого (по легенд, закоханий в Данаю Зевс проникнув до не у вигляд золотого дощу), а також фгура баби-служниц виявилися написаними заново, у смливй широкй манер середини друго половини 1640-х рокв. Учн вражен й пригнчен його могутнстю. Поистине, ни бездушные палачи, ни судьи, добившиеся от Пилата осуждения Иисуса, не понимали, что свершается в этот час. вангельськ сюжети часто трактував як сцени з життя народу («Притча про робтникв на винограднику», 1637 «Свята родина», 1645, — обидв в Ермтаж).

Це тло, простонародне, вже не юне, написано з голландки, сучасниц Рембрандта. Т ж приховано емоцйност сповнений живопис. Перед нами офорт "Изгнание торгующих из храма" (1635-ый год, длина семнадцать, высота четырнадцать сантиметров). в самому настро, у вигляд Саск, в тому, як сприйма Рембрандт, справжня святковсть. Покровителем данного братства является Святой Кристофер.

Не знамо мен велико людини, що став моделлю для портре та «Старий в червоному». У всьому видно схвильовансть, захопленсть, юнацьку свжсть сприйняття. Перед нишей стоит небольшой низкий стол, покрытый белой скатертью. Рембрандт писав його двч: у портрет 1652 року (Нацональна галерея, Лондон) вн зображений сидячим в крсл з пдлоктниками, у глибокй замисленост склонившим голову на праву руку ермтажний варант тракту ту ж тему – людина наодинц з своми думами.

Тихо неквапно тече життя в затишних аристократичних будиночках, вдображене пензлем Вермера. спокйними позами.

До середини столття обличчя голландського суспльства досить стотно змнються. И Рембрандт ван Рейн, плоть от плоти и кровь от крови своего народа, писал эту картину как изображение общего, всех равняющего, глубокого горя. Вн зупинився на момент, коли як би по сигналу тривоги поспшно безладно виходять на площу стрлки, на ходу поправляючи зброю. У традицйний для голландського мистецтва жанр групового портрета Рембрандт свою картиною «Урок анатом лкаря Тюлпа» (1632, Музей Мчу- рицхейс, Гаага) вносить нов риси: дине почуття уваги нтересу обдну слухачв лкаря Тюлпа. Живописц того часу залишили потомству х численн зображення.

м. Пушкна, Москва) Рембрандт перетворював на психологчн етюди або жанров й мфологчн картини («Автопортрет з Саскю», близько 1634— 35 рокв, Дрезденська картинна галерея «Флора», 1634, Ермтаж, Леннград «Ветсавя», 1654, Лувр, Париж). Груповий портрет «Синдки» (1662 рк), незважаючи на природнсть поз, жвавсть ммки спаянсть композицйного ршення, явля собою крок назад порвняно з безкомпромсним натуралзмом «Нчного дозору». 9 Проте вс вимоги замовникв були виконан. Поблизу берега – самотн фгурки людей, зайнятих буденними справами. Але в його живому, ясному погляд нотка смутку, на обличч свтиться мяка напвусмшка. Вн виявля постйну цкавсть до життя простого народу. «Аркебузьерами» тогда называли одно из многочисленных в то время полувоенных братств в Нидерландах.

В московском музее изобразительных искусств имени Александра Сергеевича Пушкина хранится небольшая по размерам (пятьдесят на пятьдесят сантиметров), но значительная по замыслу картина 1634-го года "Неверие апостола Фомы", выполненная не на холсте, а на квадратной деревянной доске. Таким чином, голова, права рука й у значнй мр тло Дана, що очку у свой темниц коханого (по легенд, закоханий в Данаю Зевс проникнув до не у вигляд золотого дощу), а також фгура баби-служниц виявилися написаними заново, у смливй широкй манер середини друго половини 1640-х рокв. Хоча багато що рднить мистецтво Рембрандта з мистецтвом бльшост сучасних йому художникв, так званих «малих голландцв», Рембрандт де набагато дал, нж вони, у свому уявленн про людину, цннсть, значущсть, красу. Моделлю для остаточного варанту картини послужила йому, очевидно, Герть Дркс, молода вдова, що оселилася в будинку Рембрандта псля смерт Саск спочатку як нянька однорчного Титуса, а потм на правах повно господарки.

Величезну роль гра заодно й манера нанесення фарби на полотно. Великий Рембрандт. Свою проникливою правдою його твори здобули любов масового глядача. В нший свт забирають уяву глядача натюрморти Вллема Хеди: в мальовничому безладд стоть на стол дорогий посуд, в напвтемряв нтерру матовим блиском гра србло вино в прозорих келихах, вишукана жа, свж фрукти.

Це враження виника передусм тому, що вс, кого зобразив художник, дивляться в одному напрям. Духовне життя людини стало вiдтепер доступне зображенню засобами реалiстичного мистецтва. Тут все сдержанно, сжато, лаконично, как на странице Священного писания. Все исключительно по своему размаху и строгости. Дух оптимзму, народжений епохою буржуазного розвитку Голланд, не був чужий Рембрандту. Картина Рубенса «Снятие с креста» стала вызовом для всех художников, так как она требовала высокого технического мастерства рисунка, а также умения вызвать у зрителя соответствующие эмоции. Нервне свтло осява групу, посилюючи враження рухливого натовпу. Этот выход задрапирован тяжелыми материями.

Краска положена ровным плотным слоем, мазок легкий, но осторожный.

Но мы удивляемся не чуду, а тому, что там, где оно ожидается, шествие останавливается, в то время как никакого чуда не происходит. Слева внизу на первом плане – еле освещаемые издалека свечой фигуры скорбных женщин, расстилающих плащаницу – роскошное покрывало, чтобы принять драгоценное тело Христа.

Порите зморшками обличчя старого вузлуват натруджен руки знаходять художню виразнсть завдяки грузлому мсиву фарб, у якому жирн мазки, що переплтаються, передають структуру форми, а тонк лесировки додають й рух життя. Бюргери портретуются порзно, з жнками, з дтьми,, нарешт, цлими корпорацями. Ми не знамо мен людини, що послужили моделлю для портрету «Старий у червоному».

Потрскують дрова, що горять, чути неголосний одномантний стук теслярсько сокири. У тсному звязку з еволюцю творчост Рембрандта в 1640- роки варто розглядати й один з найголовнших добуткв художника – «Данаю», хоча на картин стоть дата 1636. На створення образа Дана, легендарно грецько царвни, заточено свом батьком, щоб уникнути передвщено йому загибел вд руки онука, Рембрандта надихнула його перша любов – Саскя. Но есть среди этих полотен одно полотно, которое просто поражает своим величием.

Легендарозказана Рембрандтом з приголомшливою житт вою правдою. короткочасний, але бурхливий розквт. Безшумн рухи людей.

Величезну роль гра при цьому манера нанесення фарби на полотно. Вениюс, разумеется, должен был рукоплескать ему. Творчiсть Рембрандта Харменса ван Рейна (16061669) знаменуСФ найвищий розквiт голандського мистецтва XVII столiття й одну з вершин свiтового мистецтва взагалi. Зосереджен його словами, вони порвнюють розтнений труп з малюнками в анатомчному апасе.

И в этом жесте мы не просто чувствуем его недовольство и раздражение он дает нам понятие о мире жестоких корыстолюбцев из которого он вошел в пространство офорта. В останн десятилття вн створю сво кращ сторичн картини. Небо вкрите легкою пеленою хмар.

Зустрвшись тамно за мстом, вони попрощалися, Давид бг у гори. Женщины видели, как солдаты сорвали с Иисуса одежды, оставив на нем лишь набедренную повязку видели, как был приготовлен крест и осужденного положили на него. Зображення членв гльд ста основною темою голландського групового портрета. Однако в Нидерландах, выдержавших упорную, трудную, кровавую борьбу с внешними врагами, тема Голгофы (Голгофой называлась гора, на которой по евангельскому преданию был распят Христос) решалась как тема народного горя. У цй картин не слд переоцнювати значення сюжету. Вн невимушено сперся на ручку крсла, вддаючись у владу спокйного роздуму, злегка повернув голову в бк.

в творчост Рембрандта в 40-60-т роки все сильнше починають звучати грк ноти. На самом деле здесь изображена вся «тяжесть смерти», но в самой картине никакой тяжести не чувствуется. Образ сповнений бадьорост спокою. Рембрандт писав його двч: у портрет 1652 року (Нацональна галерея, Лондон) вн зображений сидячим в крсл з пдлоктниками, у глибокй замисленост склонившим голову на праву руку ермтажний варант тракту ту ж тему – людина наодинц з своми думами. Створка «Посещение Богоматерью св.

Этот молчаливый диалог, поддержанный еще и теневым контрастом (Христос и сотник выделены более детальной штриховкой) и тем, что фигура коленопреклоненного римлянина помещена ниже ряда легионеров слева и учеников Христа справа, а фигура Христа – выше. Полные размеры триптиха: центр.

Рембрандт створив нову мальовничу мову, у якй головну роль грали тонко розроблен прийоми свтлотн насичений, емоцйно напружений колорит. Творчсть Рембрандта знамену найвищий розквт голандського мистецтва XVII столття й одну з вершин свтового мистецтва взагал. Художник зна не тльки бюргерський, а й жебрацький Амстердам. Величезнуроль гра при цьому манера нанесення фарби на полотно. Порите зморшками обличчястарого вузлуват натруджен руки знаходять художню виразн сть завдяки грузломум сиву фарб, у якому жирн мазки, що перепл таються, передають структуру форми, а тонк лесировки додають й рух життя. Без менний старий у червономуз п дкресленим досто нством, силою духу шляхетн стю став вираженням ново етично позиц художника, який в дкрив, що ц нн сть особистост не залежить в д оф ц йногоположення людини в сусп льств. До середини 1660-х рок в Рембрандт завершу св й найпрониклив шийвитв р Повернення блудного сина. Його можна розглядати як запов т Рембрандта-людини Рембрандта-художника. Те ж вдбуваться з руками: вони здаються то напружено стиснутими, то лежачими знесилено.

Оно со всех сторон окружает их непроницаемой коричнево-бурой мглой и мы видим лишь освещенные слабым таинственным светом эти двенадцать фигур, облаченных в длинные до пола одеяния, окруживших стоящего дальше всех от нас и всех выше на верхней из трех ступеней возвышения, босого, обращенного к нам лицом, раскрывающего белую одежду на груди, Христа. Рембрандт писав його двч: у портрет 1652 року (Нацональна галерея, Лондон) вн зображений сидячим у крсл з пдлоктниками, у глибокй замисленост схиливши голову на праву руку ермтажний варант тракту ту ж тему-- людина наодинц з своми думами. Трагчна смерть вчителя сина принесла учасникам под глибоке горе.

Початок нового пероду в житт творчй дяльност майстра було вдзначено двома важливими подями, що вдбулися в 1642 р., – передчасною смертю Саск, гаряче кохано дружини, що залишила йому однорчного сина, створенням картини «Нчний дозор» – великого групового портрета амстердамських стрльцв, найвдомшого твору майстра. Радсне пробудження Дана.

У цей перод зявилося деклька його шедеврв («Автопортрет з Саскю на свох колнах» 1636 рк). Неюстала молода двчина Хендрк Стоффельс. Протягом 40-х рокв Рембрандт клька разв звертаться до теми Святого Смейства. С раннего возраста и до самой смерти в сердце Рубенса жил один определенный тип красоты.

Казнь распятия на кресте была самой позорной, самой мучительной и самой жестокой. Сюжет картины продолжается на обратной стороне боковых панелей и вот таким образом всю картину можно понять только при закрытых «крыльях» триптиха. Отже, голова, пра вая рука й у значною мрою тло Данаи, що очку у свой темниц коханого (за легендою, влюбившийся в Данаю Зевс про нк до не у вигляд золотого дощу), навть постать старухи-служанки виявилися написаними наново, в смливою широко манери середини друге половини 1640-х рокв. Духовне життя людини стало вдтепер доступне зображенню засобами реалстичного мистецтва. вдзначено насамперед досягненнями в област портрету. Цар Саул задумав убити воначальника Давида.

Отже, найбльшу роль у твор вдгра свтло: свтловий потк нби огорта фгуру Дана, вона вся свтиться любовю щастям, це свтло сприйматься як вираження людського почуття.

У картинах голландських майстрв перед глядачем розкриваться саме життя.

Безшумно зсковзу покривало, чуттво оголюючи жноче тло. Свтло чару, вирива з холоду зеленувато-оливкового оточення.

В те же годы, когда им написана живописная серия "Святых семейств" (Петербург, Кассель, Дублин), он создает самый знаменитый из своих офортов "Христос исцеляющий больных" (1642-1646-ой годы). Зовн портрети цього пероду вдрзняються як правило великим розмром монументальними формами. Снизу он загорожен фигурой окончательно пораженного чудом самого близкого к нам ученика на первом плане, который, потеряв сознание, пал на колени перед деревянной скамьей. З мякою, але стриманою приязню зустрча гостя Саскя. 1632-1642 роки – щасливе десятирччя в його житт.

Изнемогает от горя мать Христа, Мария – она не в силах стоять, теряет сознание, падает на руки заботливо обступивших ее людей. И, конечно, это он нарисовал, написал, передал в красках, словно ласкал глазом и кистью прелестную сияющую белизной нежную руку, подобную розоватому цветку, опирающуюся на чёрную железную балюстраду. Радсне пробудження Дана. Спаситель сказал: "Свершилось" (то есть исполнилось обетование Божие, совершено спасение человеческого рода).

Все они обращены к оживающему мертвецу и среди них господствует ужас. Бюргери портретуються порзно, з жнками, з дтьми, нарешт, цлими корпорацями. Это «Снятие с креста». Величезну роль гра при цьому манера нанесення фарби на полотно. Фигуры разбойников корчатся в агонии.

У зборах Ермтажу ц роботи добре представлен незамовленими портретами: «Старий у червоному» «Портрет бабус» «Портрет старого врея». Ми не знамо мен людини, що послужили моделлю для портрету «Старий у червоному».

Радсне пробудження Дана Баба (служниця) вдсува полог лжка, золотаве свтло широким, рвним потоком вливаться в кмнату. Это был ни с чем не сравнимый ужас. Голландський живопис XVII столття виявився новим щаблем у розвитку реалстичного мистецтва.

Вн писав жанров релгйн сцени, портрети свох близьких портрети багатих замовникв, численн автопортрети (власне обличчя здавалося художнику зручним обктом для спостереження експериментв).

Нби за сигналом бойово тривоги висипають стрльц з будвл гльд. Повльно тече повноводна рка. Человеческие фигуры здесь вполне подчинены тому, что происходит во Вселенной. Композиция не нуждается в описании.

Безмежною скорбота старого, що прийма тло мертвого Христа. Скса, Амстердам братово дружини, 1654, Музей образотворчого мист. У це свято кольору вплтаються вишнев, золотист, блакитн тони наряду Саск. Все величншими стають його геро, все багатшим – х внутршнй свт. Прагнучи до пднесеност образу, художник одяга портретованого у вигаданий костюм вона.

Нема ан тн скутост, навмисного позування – таких частих супутникв замовного портрета. Скользящий желтый свет падает на тело Христа в центре картины с напряжением принимает его тяжесть стоящий справа от креста седобородый старец. Маленька крана пережива в XVII ст. Стар сюжети, глибоко гуманзован, одержують у його творчост нове життя й небувалий розвиток ("Викрадення Прозерпни", Берлн-Далем, музей "Викрадення вропи", 1632, Нью-Йорк, музей Метрополтен "Викрадення Ганимеда", 1635, Дрезден, Картинна галерея "Дана й Актеон", 1635, Вестфалия, замок Реде).

Иоанну. Духовне життя людини стало вдтепер доступне зображенню засобами реалстичного мистецтва. Вона пережива радсне передчуття щастя, доврливо вддаться великому почуттю, зустрча гостя трепетною, боязкою посмшкою поглядом покрним одночасно ваблячим. варто розглядати й один з найголовнших добуткв художника – «Данаю», хоча на картин стоть дата 1636. У зборах Ермтажу ц роботи добре представлен незамовленими портретами: «Старий у червоному», «Портрет бабус» «Портрет старого врея». Он звал смерть как освобождение, но она не приходила.

Теперь обе работы, прославившие Рубенса, находятся в Кафедральном соборе Антверпена. Вона зовн нерухома: склала руки, сумно схилила голову, вся заглибилася в думки.

ншими стають деали мистецтва. Ус зморшки його обличчя жив й рухлив. Причому вс вони по-рзному дивляться, слухають виступаючого, по-рзному виражають сво почуття жестами ммкою.

Побудьте здесь и бодрствуйте со мною". Той безпосереднй настрй хвилини, який митець шука не може знайти н в «Портрет вченого», н в «Уроц анатом», вн просто й легко переда в цьому портрет. Вн бачить у них нш сторони людсько краси, нж в нших портретованих.

Одне з кращих ршень ц теми – ермтажна картина «Святе Смейство», створена художником в 1645 роц. Насправд подя вдбуваться вдень. Вн все частше вража сучасникв смливстю новизною свох задумв. Переходя на центральную группу и акцентируя ее, свет вызывает множество оттенков. Тепер Рембрандт не встигав писати портрети.

Живописц того часу залишили нащадкам х численн зображення. Справа на втором плане слабый свет рисует группу женщин. Художник на все времена. Творчсть Рембрандта Харменса ван Рейна (1606–1669) знамену найвищий розквт голандського мистецтва XVII столття й одну з вершин свтового мистецтва взагал.

Добуток це повно теплого почуття й краси. Картина «Воздвижение Креста» была заказана для церкви святой Вальбургии, в то время как картина «Снятие с креста» всегда находилась в Кафедральном соборе и предназначалась для капеллы Гильдии аркебузьеров, своеобразного стрелкового клуба того времени (аркебуза получила в те времена широкое распространение в качестве огнестрельного оружия). В углах этой площадки находятся вылепленные во весь рост немногочисленные свидетели чуда.

Сповнений тиш, меланхолйного спокою маленький офорт «Кравид Амстердама» (1640 р. ). Издавна он носит название "Лист в сто гульденов". Як рзн х обличчя, хоч вс вони охоплен якоюсь одню думкою, одним спрямуванням.

Рембрандт був далекий вд розумння соцальних конфлктв дйсност. Смливий експеримент ще не до кнця вдаться молодому художнику. У тсного звaposязку з еволюцю творчост Рембрандта в 1640-е роки слд розглядати з найголовнших творв худож нка — «Даная», хоча картин стоть дата 1636. Картина «Повернення блудного сина» розповда про вчну сторю людства, яке блука невдомими шляхами, роблячи багато помилок й вддаляючись вд вчних стин.

Он не только великолепен, но в нём не забыта ни одна черта. Итак, я прикажу наказать его, а потом освобожу". Улюбленим засобом моделювання образв стало застосування ефектв свтлотн, нюансв та контраств, за допомогою яких вн досягав велико матеральност та спрямовував увагу глядача на найголовнше в композиц. Вместо великолепных, атлетически сложенных, гибких в своих движениях героев Рубенса – нескладные фигурки простых людей, суровых в охватившем их горе.

й одну з вершин свтового мистецтва взагал. Творчсть Рембрандта Творчсть Рембрандта Харменса ван Рейна (1606–1669) знамену найвищий розквт голандського мистецтва XVII столття й одну з вершин свтового мистецтва взагал. Пилат обращается к кому-то как бы поверх голов по-видимому, к нам.

Скороминуща усмшка кохано сповнена для нього велико поез, великого сенсу.

С тоской и печалью сказал он им: "Душа моя объята скорбью в предчувствии смерти. На початок 40-х рокв назрва конфлкт митця з бюргерським суспльством. Дуже рано виявилася у хлопчика схильнсть до живопису.

В глубине трапеции, посередине, возвышается распятие. Этот офорт известен нам в восьми состояниях, но в любом из них он представляет самое строго построенное из графических произведений Рембрандта (в геометрическом смысле). Рембрандт создает абсолютно новый для европейского искусства тип Христа, свободный от элементов традиционной идеализации (если не считать сияющего нимба над головой), тип сжигаемого внутренним огнем аскета и мечтателя, олицетворение доброты и настойчивости. Творчсть Рембрандта Харменса ван Рейна (1606–1669) знамену найвищий розквт голандського мистецтва XVII столття й одну з вершин свтового мистецтва взагал.

Усвдомлення непорушно мцност свого становища свох успхв мало накласти печатку спокою впевненост на характер голландського буржуа першо половини столття. Те ж вдбуваться з руками: вони здаються то судорожно стиснутими, то лежачими знесилено. Рембрандт клька раз звертаться до теми святого смейства. досить широке поширення. Його увага цлком зосереджена на людин. Мяке, розсяне освтлення похмурого дня розлито в пейзаж. Слетевший к Иисусу ангел, опустившись на одно колено, нежно подхватывает Бога-сына под руки, сложенные в молитве и шепчет ему слова утешения.

Бле свтло чару, вирива з холоду зеленувато-маслинового оточення. Безшумно зсковзу покривало, почуттво оголюючи жноче тло. Сильн душевн рухи людей, як переживають значн под («уда поверта србники», Париж «Воскресння Лазаря», Нью-Йорк), потворна гримаса старого, що чита молитву при свтл свчки («Читання при свчц»), вдразлива потворнсть жебрака (офорт «Деревяна нога»), роздуми вченого, що зосереджено працю на самот («Учений, який пише», амстердамський аукцон 1927 року «Учений», Брауншвейг) – усе приверта увагу Рембрандта.

Нет человека, который не оценил бы построения этой картины и производимого ею эффекта, потока света в центре, выделяющегося на темном фоне, грандиозных пятен, четкости и массивности её членений. Другие были уверены, что оградили народ от опасного богохульника и соблазнителя. Снимают апостолы, нежно опуская его по ткани вниз.

Художник гранично обмежу себе в кольор. Початок нового пероду у житт й творчо дяльност масте ра вдзначалося двома важливих подй, що сталися у 1642 року: передчасно смертю Саск, палко кохано дружини, залишила йому однорчного сина, створення картини «Нчний до зор»— великого групового портрета амстердамських стрлкв, найзнаменитшого твори майстра. Приголомшу пишна розкш нарядв. Буржуазна дйснсть виявляться тепер занадто бдною, прозачною, щоб дати матерал для художнього втлення деалв Рембрандта. Иоанну, а Богоматерь приближается, чтобы принять тело сына. Погляди зображених минають глядача.

Але, дивлячись на обличчя каптана, в це не вриш. И мы, против воли своей, заступаем место подлинных слушателей. А в этом треугольнике и размещена фигура главного героя, сидящего за столом – Христа. У раннх вн зображував себе в оксамитових беретах, камзолах, плащах.

Боже мой. Якщо на полотнах 1650-х рокв число фгур нколи не перевищувало трьох, то в останн десятилття свого життя Рембрандт повернувся до створення багатофгурних композицй. Йдучи з життвих спостережень, Рембрандт досяг високих митецьких узагальнень, як збергають за його шедеврами значення неминущих цнностей («Вечеря в Еммаус», Лувр, «Даная», 1636, Ермтаж«Зречення Апостола Петра» Амстердам, «Ассур, Аман Есфр», 1660, Музей образотворчих мистецтв м. Пушкна «Якв благословля синв Йосипа» Кассель, «врейська наречена» Амстердам, «Повернення блудного сина», близько 1668-69, Ермтаж). Несмливо пднматься схвильована Даная назустрч свтлу.

А лворуч йде вдалину безмежна рвнина з селищами, гаями, млинами, перелсками. Подобное ощущение человека как слабой некрасивой плоти и напряженно сосредоточенной в себе души воплощено в листе "Христос в Гефсиманском саду", 1653-ий год (длина двенадцать, высота девять сантиметров). У барочний перод написане «Зняття з хреста» (1634). Там же влаштував майстерню почав збирати витвори мистецтв (гравюри, картини ноземних майстрв, зброю, музичн нструменти, рдксний одяг та екзотичн заморськ реч). Легенда розказана Рембрандтом з приголомшливою життвою правдою. У той час, коли у переважнй бльшост вропейських кран феодальна аристократя ще збергала провдн позиц в усх сферах суспльного життя, у Голланд вона виявилася переможеною вдсунутою на заднй план у ход ндерландсько революц та подальшого буржуазного розвитку.

Поразителен и действен рембрандтовский схематизм. Широкоплечий Бургграфф дивиться розумним, ясним поглядом. Таким чином, голова, права рука й у значнй мр тло Дана, що очку у свой темниц коханого (по легенд, закоханий в Данаю Зевс проникнув до не у вигляд золотого дощу), а також фгура баби-служниц виявилися написаними заново, у смливй широкй манер середини друго половини 1640-х рокв.

Художник гранично обмежу себе в кольор. гра свтло на натхненому обличч, сама атмосфера, що оточу Брейннга, начебто пофарбована теплотою людського почуття. Царський син онафан з свого друга про грозившого нього небезпеки. А что должен был думать о нём ван Норт. Картина, значно потемнла з часв Рембрандта, отримала назву «Нчний дозор» лише згодом. Таким чином, глядач, що розгляда цю композицю, ста свого роду учасником того, що вдбуваться: адже на нього звернути увагу дючих осб. Вони нби розчинилися в пейзаж, пдкорилися неквапливому ритму природи.

У барочний перод написане «Зняття з хреста» (1634). Старйшини цеху сукнарв зображен в момент обговорення якихось важливих питань. Потм було пврчне навчання в Амстердам у вдомого живописця Птера Ластмана. Это классический рембрандтовский жест, очень красивый и притягательный. дина коричнювато-червона гамма, то затухаюча, то що спалаху мсцями тонкими вдтнками кольору, обдну вс частини призначення одним нерозривним цлим. К 1655-му году относятся оба варианта одного из последних офортов "Христос перед народом" или "Се человек", размеры которого (длина сорок пять, высота тридцать девять сантиметров) значительно превосходят все предыдущие гравюры мастера, уступая лишь "Трем крестам".

У тсному звязку з еволюцю творчост Рембрандта в 1640- рр. У тсному зв39язку з еволюцю творчост Рембрандта в 1640- роки варто розглядати й один з найголовнших добуткв художника – «Данаю», хоча на картин стоть дата 1636. Вся болящая и страждущая часть человечества, казалось бы, движется из глубины справа, пытаясь испытать на себе всемогущую, добрую силу чуда, возвращающего жизнь и здоровье.

Рембрандт залишив бля сотн автопортретв. Похмуре приморське небо, безкрая рвнина, повноводн широк рчки, втрильн човни рибалок гойдаються то тут, то там на вод, стада, втряки – така Голландя Гойена. Творчсть Рембрандта Харменса ван Рейна (1606–1669) знамену найвищий розквт голандського мистецтва XVII столття й одну з вершин свтового мистецтва взагал. Зображення членв гльд ста основною темою голландського групового портрета.

Зявилися велик грош, тож вн купив оселю в Амстердам. " Иисус же, опять возопив громким голосом испустил дух. Вона – сама чуйнсть, сама настороженсть. Масивна чалма, оперезана стрчкою дорогоцнних каменв, немов пригина його голову. Рембрандт писав портрети родичв, близьких та друзв (портрет Я. Скса, 1654 рк, аб.

Духовне життя людини стало вдтепер доступне зображенню засобами реалстичного мистецтва. Таким чином, голова, права рука й у значнй мр тло Дана, що очку у свой темниц коханого (по легенд, закоханий у Данаю Зевс проникнув до не у вигляд золотого дощу), а також фгура баби-служниц виявилися написаними заново, у смливй широкй манер середини друго половини 1640-х рр. Моделлю для остаточного варанту картини послужила йому, очевидно, Герть Дркс, молода вдова, що оселилася в будинку Рембрандта псля смерт Саск спочатку як нянька однорчного Титуса, а потм на правах повно господарки. Великолепный Рембрандт.

У зухвало далекй вд усяких церемонних умовностей поз постають вони перед глядачем. Чтобы близкие не могли спасти распятых, у крестов выставлялась вооруженная охрана.

Про жодного з персонажв не можна сказати, що вн вдчува герочний душевний пдйом. У барочний перод написано «Зняття з хреста» (1634). Иосиф Аримафейский, стоя на лестнице, поддерживает тело под руку. Дивляться повз глядача тьмян оч.

Духовне життя людини стало вдтепер доступне зображенню засобами реалстичного мистецтва. Таким чином, голова, права рука й у значнiй мiрi тiло Данаi, що очiкуСФ у своiй темницi коханого (по легендi, закоханий в Данаю Зевс проникнув до неi у виглядi золотого дощу), а також фiгура баби-служницi виявилися написаними заново, у смiливiй широкiй манерi середини i другоi половини 1640-х рокiв. Творчсть Рембрандта 1650-х рокв вдзначено насамперед досягненнями в област портрету. Эта непосредственная апелляция к зрителю, который из свидетеля драмы превращается в ее невольного участника, не имеет аналогии в других рембрандтовских гравюрах и перекликается с последними живописными полотнами Рембрандта, преисполненными таким же трагизмом и просветленностью, внутренней растроганностью и человечностью (картина "Давид и Урия"). Робко пднматься схвильована Даная назустрч свтлу.

Баба (служниця) вдсува полог лжка, золотаве свтло широким, рвним потоком вливаться в кмнату. Згодом однак художник замнив х потоком свтла, який лться з глибини. Вд його велико фгури в непохитною силою. Контуры второго и третьего ярусов образуют гигантский квадрат. Як трагчна розвязка повст, розпочато у «Ассур, Аман Есфрь», сприйматься ермтажна картина «Аман в немилост», написана клька рокв потому.

Однако слегка запрокинутая голова говорит о молитвенном взгляде, обращенном на Христа, а положение плеч – о перекрещенных на груди руках. Це були свордн бесди з самим собою, коли вн намагався розбратись у свох думках та пошуках. А около девятого часа возопил Иисус громким голосом: "Боже мой. Наполегливо вивчали його мистецтво найбльш майстри росйського живопису – Рпн Сров. Елизаветы» восхитительна во всех отношениях. Жанр групового портрета отримав у Голланд XVII ст. Риторический жест Христа – с его внутренней слабостью и бездейственностью.

Пану суворий спокй. Нхто не зна мен людини, що послужили моделлю для портрета «Старий у червоному». В этих мастерски вылепленных посредством чередования светлых и темных тональных пятен фигурах мы без труда узнаем бродяг и нищих ранних офортов. Недарма часто говорять про «автопортретнсть» багатьох його образв.

Саломея (она же Мария Клеопа) припадает на коленях к подножию креста, подбирая длину своего платья. Ввысь вознеслись второй и третий ярусы, последний окаймлен по бокам нишами с установленными в них статуями языческих богов.

У будь-яких проявах людського вн знаходить особливу виразнсть. Попереду групи урочисто виступають каптан Банннг Кок його помчник. Мяко гра свтло на його опасистому, але ще не старому обличч.

У нанесенн фарб на полотно беруть участь кисть шпатель черешок кист але це Рембрандту здаться недостатнм – вн наносить фарби на полотно безпосередньо пальцем (так написана наприклад пятка лво ноги блудного сина). У порвнянн з лейденськими роботами х бльше гладка фактура, пози, символчна ритмка рук (одна рука часто навмисно не показана) поворот голови нагадують скороминущсть мнливсть бароко.

У заподянн фарб на полотно беруть участь й пензель, шпа тель, живець пензля але це Рембрандта здаться недостаточным—он завда фарби на полотно безпосередньо пальцем (так написана, наприклад, пaposятка лво ноги блудному сину). Колорит её, не слишком богатый, но полностью выдержанный в едином ключе, точно рассчитан на впечатление издали. Творчсть Рембрандта 1650-х рокв вдзначено насамперед досягненнями в област портрету. Скорбно смотрит вниз знающий свою судьбу измученный Христос. Але конфлкт з пануючим середовищем не зменшить творчо енерг майстра аж до останнього року свого життя вн буде створювати чудов по сил емоцйного впливу правдивост реалстичн твори. Початок нового пероду в житт творчй дяльност майстра було вдзначено двома важливими подями, що вдбулися в 1642 роц: передчасною смертю Саск, гаряче кохано дружини, що залишила йому однорчного сина, створенням картини «Нчний дозор» – великого групового портрета амстердамських стрльцв, найвдомшого твору майстра. Для чего ты меня оставил. Духовне життя людини стало вдтепер доступне зображенню засобами реалстичного мистецтва.

Вершина в розвитку голландського групового портрета картина «Старйшини суконного цеху, або так зван синдики» Рембрандта (1662, Рейксмюсеум, Амстердам). Рембрандт переносит нас в какую-то фантастическую подземную пещеру. Эта чудесная фигура имеет свою легенду. У нанесенн фарб на полотно беруть участь пензель, шпатель, держачок пензля але це Рембрандту здаться недостатнм – вн наносить фарби на полотно безпосередньо пальцем (так написана, наприклад, пята лво ноги блудного сина).

А вот перед нами самый известный из офортов Рембрандта того же периода – "Воскрешение Лазаря", 1631-1632-ой годы (его высота тридцать шесть, ширина двадцать пять сантиметров). Вряд ли вы сумеете указать более популярное произведение искусства, более популярный сюжет в религиозной живописи. спокйними позами.

Народжен революцю над на торжество загально справедливост повнстю зруйновано. нший, пднявши руки, злякано зщулившись, вдскочив назад.

Але вже в раннх роботах художника видно його творчу оригнальнсть. Друг Рубенса, Николас Рококе, являлся одним из руководителей этой гильдии1.

Рембрандт писав його двч: у портрет 1652 року (Нацональна галерея, Лондон) вн зображений сидячим в крсл з пдлоктниками, у глибокй замисленост склонившим голову на праву руку ермтажний варант тракту ту ж тему – людина наодинц з своми думами. В "Положении во гроб", 1659-ый год (высота двадцать один, ширина шестнадцать сантиметров), в огромном таинственном ночном пространстве, где все пронизано молчаливым единством и неподвижностью скорбных участников таинства, свет скрыт. Легенда розказано Рембрандтом з приголомшливою життво прав дой. Почуттям грко безвиход сповнен пзн роботи Франса Хальса. щось юнацьке в зовншност, в переживаннях портретованого.

Але за зовншнм споком ясно вдчуваться душевна схвильовансть: неспокйн думки, тривожний настрй, сумн спогади. Проте, як в «Портрет вченого», Рембрандту не вдаться остаточно досягти сво мети. Розчиняться в глибокй, повтрянй тн контур фгури, трепетно. Образи, взят з реального життя, набувають тут узагальненого значення. Вслед за гениальным решением композиции пейзажа Рембрандт с той же энергией и смелостью переходит к интерьеру – внутреннему виду помещения, но его мало беспокоит композиция и убранство и он заполняет развертывающийся перед нами зал тесной и подвижной толпой.

Свтлом видлен обличчя кист рук. Правда, сочетание резкое, но оно не вредит ни одному из тонов.

панель 4, 213, 11м, две боковые панели 4, 211, 53м. Рембрандт створив нову мальовничу мову, у якiй головну роль грали тонко розробленi прийоми свiтлотiнi i насичений, емоцiйно напружений колорит. Те ж вдбуваться з руками: вони здаються то судорожно стиснутими, то лежачими знесилено. Этот босой великан в длинной, ниспадающей серой одежде, с курчавыми черными волосами импозантно выпрямившись, уперев правую (близкую к нам) руку в бок и вытянув левую вверх, спокойно, лицом к лицу со смертью, повелевает исконным таинственным силам природы.

Сидячи в крсл трохи вдкинувшись назад, Титус чита книгу. Рембрандту подобалось писати самого себе, позуючи перед дзеркалом. Настворення образа Дана, легендарно грецько цар вни, заточено сво м батьком, щоб уникнути передв щено йому загибел в д руки онука, Рембрандта надихнулайого перша любов Саск я. Але через десять рок в, як показали нов тн досл дження, художник, незадоволений перв сним р шенням, стотно переробля образ головно геро н. Легенда розказана Рембрандтом з приголомшливою життвою правдою. Хрупкая девушка нежно поддерживает руками его хладные ступни. Заказ был официально оформлен 7 сентября 1611 года.

Батько Рембрандта був власником клькох будинкв, садових длянок млина. У мру розвитку творчост Рембрандта ця вдмннсть ста все стотнше виразнше. Пниться вино. Сонячне свтло ледь пробиваться крзь товщу х листя. Спасителем, словно не замечающим тех, кто больше других в нем нуждается. Мовчучи, вражен, застиглимимов льн св дки ц сцени. Художник гранично обмежу себе в кольор.

.